• دوشنبه ٢٠ آذر ١٤٠٢-١٦:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٨٥
بابایی تأکید کرد:

قرار گرفتن پیمانکاران متخلف از دستور العملهای ایمنی در لیست سیاه شهرداری تهران

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تأکید بر ضرورت تسهیل فرایند دریافت پایان کار ساختمانهای بلند مرتبه منطقه 22، با اشاره به اینکه برخی فعالیت های شهرداری در شهر تهران توسط پیمانکاران انجام می شود؛ گفت: ضرورت رعایت HSE در شهر تهران به حدی است که پیمانکاران متخلف این حوزه، باید در لیست سیاه قرار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران، در شصت و ششمین جلسه کمیته ایمنی شورای شهر که به منظور دستیابی به شهرِ ایمن، در منطقه ۲۲ شهرداری تهران برگزار شد؛ اظهار داشت: این منطقه دارای 2 ساختمان با وضعیت بحرانی، ۱۱۸ ساختمان پر خطر و ۱۲۵۳ میان خطر است.
وی از مجتمع اداری-تجاری طوبی و مجموعه بام‌لند به عنوان ۲ ساختمان ناایمن این منطقه نام برد و افزود: مالک بام‌لند، شهرداری تهران است و در حال حاضر در حال ایمن سازی است که تا کنون ۳۰ درصد ایمن سازی را انجام‌ داده است. مجتمع اداری- تجاری طوبی نیز با اقداماتی که انجام داده؛ به زودی از لیست ناایمن خارج شده و منطقه ۲۲ از نظر داشتن ساختمان بحرانی، به صفر می رسد.
به گفته وی، این منطقه دارای ۴۳ گود پرخطر، از جمله گودهای آیرانا و گود شهر طلا است که با ایمن سازی این گودها مخاطرات کاهش خواهد یافت.
بابایی با اشاره به موضوع دریافت پایان کار ساختمان های این منطقه، یادآور شد اغلب ساختمان های بلند مرتبه این منطقه هنوز موفق به دریافت پایان کار نشده اند؛ بنابراین اطلاعاتی از میزان ایمنی این ساختمان‌ها در دست نیست.
 
تسهیل روند دریافت مجوز پایان کار ساختمان‌های بلندمرتبه منطقه ۲۲
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: برای صدور مجوز پایان کار، جلساتی با معاونت شهرسازی برگزار شود تا فرایند صدور پایان‌ کار، تسهیل گردد.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت ایجاد سامانه هشدار در هنگام وقوع سیل و حوادث طبیعی، اظهار داشت: از پتانسیل مدارس و مساجد برای سرعت در ارائه هشدار ها یه شهروندان در محلات استفاده شود.
بابایی با بیان اینکه در این منطقه بافت فرسوده  وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: نظارت بر ساخت و سازهای در حال احداث در این منطقه ضروری است تا از ایجاد بافتهای ناکارآمد و نا ایمن جلوگیری شود.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: تخلفات پیمانکاران در حوزه HSE باید پیگیری شود. 
وی افزود: از آنجا که اهم فعالیت های شهرداری از سوی پیمانکاران انجام می شود؛ باید پیمانکاران متخلف در حوزه HSE در لیست سیاه واگذاری فعالیتها قرار گیرند.
بابایی با اشاره به مصوبه بهبود و توسعه خدمات آتش نشانی، تأکید کرد: بر اساس این مصوبه برخی مسولیت ها به شهرداران ناحیه تفویض شد و شهرداران نواحی باید با عینک ایمنی به موضوعات نواحی نگاه کنند.
وی گفت: تجربه نشان داده که بیشتر حریق های بزرگ تهران در ساختمان هایی اتفاق می افتد که اسامی آنها در لیست سازمان آتش نشانی، وجود دارد.  بنابراین شهرداران نواحی نباید فقط به اخطار دادن اکتفا کنند.
بابایی تأکید کرد: انتظار این است که موضوع به طور ویژه رصد شود و از شهرداران نواحی هم‌ که به خوبی موضوعات ایمنی را پیگیری می‌کنند؛ تقدیر شود.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: انتظار کمیته ایمنی از شهرداری‌های مناطق به ویژه معاونت فرهنگی این است که اطلاع رسانی و آموزش با کمک گروه‌های دوام وآتش نشانان داوطلب را سرلوحه  فعالیت ها قرار دهند.
در این جلسه، از خانواده شهید آتش نشان، محمد آقایی، تقدیر گردید و‌ یاد این شهید بزرگوار، گرامی داشته شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: