• دوشنبه ١٠ بهمن ١٤٠١-١٤:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٠٥٤
درخواست بابایی از دستگاههای خدمات رسان:

انجام انشعابات ساختمان بر اساس مجوز تخریب و نوسازی و دریافت تاییدیه ایمنی

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید برای داشتن شهرِ ایمن تلاش کرد، از دستگاههای خدماتی خواست ارایه انشعابات گاز و برق به ساختمان ها، منوط به داشتن مجوز تخریب و نوسازی و تاییدیه ایمنی از سازمان آتش نشانی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بابایی در چهل و یکمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران که به منظور ایجاد شهرِ ایمن و بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن منطقه یک شهرداری تهران برگزار شد، گفت: این منطقه ۹ ساختمان بحرانی داشت که اکنون به ۷ ساختمان رسیده است و تعداد ساختمان های پر خطر نیز ۲۲۰ ساختمان است.
وی، گفت: پارکینگ طبقاتی باهنر و پارکینگ همت، از جمله ساختمان های ناایمن این منطقه و در مالکیت شهرداری است که بودجه ایمن سازی برای آن در نظر گرفته شده و ایمن سازی می شود.
بابایی با بیان اینکه اخطار های لازم به مالکان ساختمان های ناایمن داده شده است، گفت: ساختمان‌های ناایمن موظف هستند تا پایان سال اقدامات عملی ایمن سازی را به سازمان آتش‌نشانی گزارش دهند.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه‌ بسیاری از ساختمان های پر خطر دارای مالکیت شهرداری و یا دولتی هستند، گفت: این ساختمان‌ها در اولویت ایمن سازی هستند و مالکان باید به این امر توجه کنند.
بابایی با اشاره به وجود ساخت و ساز های غیر مجاز در برخی محلات منطقه یک، اظهار داشت: ساخت و سازها باید براساس طرح تفصیلی، جواز تخریب و‌ نوسازی انجام شود و نهادهای خدمات رسان گاز و برق در صورت داشتن جواز تخریب و نوسازی، خدمات را ارایه کنند.
وی تاکید کرد: نهادهای خدمات رسان از ارایه انشعابات به ساختمان هایی که مجوز تخریب و نوسازی ندارند، خودداری کنند.
بابایی با بیان اینکه قانون ساختمان‌های ناایمن برای سالهای قبل است اما قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم‌ورود کرده است، گفت: با حضور نماینده دادستان به ساختمان های بحرانی شهر تهران اخطار ایمنی صادر شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین یادآور شد: کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در برنامه چهارم توسعه نیز شهرداری را موظف کرده که هر سال حداقل ۵۰۰ ساختمان پر خطر را ایمن سازی کند.
بابایی تأکید کرد: همچنین در برنامه چهارساله، معاونت شهرسازی به رعایت اصول صدور مجوز در پهنه های گسلی ملزم شده است.
بابایی در ادامه این جلسه به موضوع hse پرداخت و تاکید کرد: با تلاش کمیته ایمنی مقرر شد که حوزه hse زیر مجموعه شهردار تهران و متناظر با آن در مناطق زیر مجموعه شهرداران مناطق ‌فعالیت داشته باشد.
بابایی با بیان اینکه عدم توجه به حوادث کوچک، شهر را دچار مخاطرات بزرگ می کند، به اجرای طرح پلاک ایمن اشاره و ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح بتواند ایمنی شهر را افزایش دهد.
بر اساس این گزارش در این جلسه، از مادر شهید نظری شهید آتش نشان که در حادثه پلاسکو جان خود را فدا کرد، تقدیر شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: