• يکشنبه ٢ بهمن ١٤٠١-١٢:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٠٠٣
سوده نجفی در صحن شورا؛ 6-123

مرگ‌ و میر ناشی از آلودگی هوا با آمار تلفات جاده‌ای برابری می‌کند/ پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک شورا و سازمان استاندارد

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برابری آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا با تلفات جاده ای کشور، ضمن تاکید بر ضرورت تشدید نظارت سازمان ملی استاندارد پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک کمیته سلامت شورا و این سازمان را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای ششم، پس از استماع گزارش مدیرعامل سازمان استاندارد در خصوص هوای پاک گفت: آنچه ما و شهروندان در سطح شهر با آن روبه‌رو هستیم وضعیت نامناسب آلودگی هوا است که دستگاه‌های مختلفی از جمله شهرداری تهران و سازمان استاندارد در این امر دخیل هستند.
رئیس کمیته سلامت شورای شهر با اشاره به قوانینی که در خصوص قانون هوای پاک در مورد سازمان استاندارد مطرح شده است، عنوان کرد: در ماده ۴ قانون هوای پاک آمده است سازمان استاندارد مکلف به اجرای وظایفی است که بر اجرای این قوانین اصرار داریم.
نجفی با تاکید‌ بر اینکه رفع موضوع آلودگی هوا نیازمند یک عزم جدی است و مدیریت شهری فقط یکی از سازمان‌های مسئول در این مورد است خاطرنشان کرد: اگر سازمان استاندارد در مورد موتورسیکلت و خودرو‌ که برای شماره‌گذاری نیازمند تایید سازمان استاندارد است حساسیت‌های بیشتری داشت در چنین وضعیتی قرار نداشتیم.
عضو شورای شهر گفت: بر اساس آمار ارائه شده میزان مرگ‌ و میر ناشی از آلودگی هوا در کشور تقریبا با آمار تلفات جاده‌ای برابری می‌کند که این موضع بسیار نگران کننده است و به دلیل اینکه ابتلا به بیماری روند طولانی دارد، تعداد تلفات جاده‌ای مشخص است، اما کسی که به دلیل آلودگی هوا دچار آسیب ریه می‌شود در بلند مدت شاهد عوارض آن خواهد بود.
رئیس کمیته سلامت در خصوص چالش‌های مادی که آلودگی‌ هوا به همراه خواهد داشت گفت: براساس گزارشات و بررسی‌ها خسارت آلودگی هوا بر سلامت شهروندان در تهران خود ۲ میلیارد دلار و در سطح کشور بالغ‌‌بر ۷میلیارد دلار بوده‌است.
نجفی یادآور شد: با توجه به آثار زیان بار آلودگی هوا در قانون بودجه ۱۴۰۱ کل اعتبار در نظر گرفته شده ۳۲۰میلیارد تومان بوده که تنها ۲۸۸میلیارد تومان آن محقق شده است، لذا از نمایندگان مجلس باتوجه به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ انتظار می رود که بودجه بیشتری برای این امر در نظر بگیرند.
وی همچنین با اشاره به جایگاه نظارتی شورای شهر تهران پیشنهاد داد: کمیته مشترکی بین سازمان ملی استاندارد و کمیته سلامت شورای شهر تهران تشکیل شود تا بتوانیم در کمیته سلامت از بعد نظارتی پیگیر وظایف ‌و تکالیف سازمان استاندارد و مدیریت شهری باشیم.
سوده نجفی همچنین اقدامات سخیف اتحادیه اروپا علیه سپاه را محکوم کرد و از موضع قاطع مهندس چمران نسبت به این امر قدردانی کرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: