• سه شنبه ٢٢ آذر ١٤٠١-٠٩:٤٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٧٣٥
مهدی بابایی در جلسه کمیته ایمنی شورا؛

9 گود رها شده در منطقه 20 تا پایان سال ایمن سازی شود/ ضرورت تهیه سند پیش گیری مخاطرات در محلات

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورا با تاکید بر ضرورت تهیه پیش نویس مخاطرات در محلات و نقش مهم ایمنی در توسعه پایدار گفت: سیاست اصلی شورای شهر و کمیته ایمنی کاهش حوادث است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بابایی در سی و دومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران که به منظور بررسی وضعیت ساختمانهای ناایمن منطقه ۲۰ شهرداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: تعدادی از119 ساختمان ناایمن تهران در منطقه ۲۰ واقع شده و ضرورت رسیدگی به ایمنی این ساختمان ها باید اولویت شهرداری باشد.
وی با بیان اینکه در این منطقه از شهرداری تهران ۱۳۰ مخاطره شناسایی شده و چهارمین منطقه از نظر خطر است، گفت: بر اساس آمار ارایه شده، ۹ گود رها شده در این منطقه وجود داشته که می بایست تا آخر امسال کلیه گودها ایمن سازی شود.
بابایی درباره بخش دیگری از مخاطرات این منطقه اظهارداشت: از پیاده راه حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) تا بازارچه، سیم های برق وضعیت نامناسبی ندارند که باید با پایش دقیق وضعیت موجود موضوع با همکاری کسبه و شهرداری و اداره برق رفع خطر شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه، تهیه سند پیش‌گیری مخاطرات در محلات را ضروری دانست و عنوان کرد: ایمنی یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار است و در سیاست گذاری شهری، رویکر برنامه ریزی بر اساس توسعه پایدار رویکردی است که در آن توجه به موضوع ایمنی، مخاطرات زیست محیطی، عدالت اقتصادی و اجتماعی در اولویت اول است.
بابایی ادامه داد: مدیریت شهری در حوزه های مختلف در حال خدمات رسانی است اما موضوع ایمنی اغلب جزو اولویت های اصلی نبوده و همین غفلت موجب شده سیر بروز حوادث در تهران نزولی نگردد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت فعالیت خانه های دوام و ارایه آموزش های لازم به منظور فرهنگ‌سازی ایمنی در شهر تهران نیز گفت: گروه های دوام سرمایه اجتماعی حوزه ایمنی شهر هستند و فعالیت جدی و محسوس خانه های دوام از وظایفی است که باید در سرای محلات تهران پیگیری شده و حمایت شود.
 
کاهش حوادث سیاست اصلی مدیریت شهری
وی سیاست اصلی مدیریت شهری در شورای شهر و کمیته ایمنی را کاهش حوادث عنوان کرد و گفت: یکی از آیتم های اصلی ما از ارزیابی مناطق ۲۲ گانه، موضوع کاهش حوادث است که از طریق سامانه ۱۳۷ و از طریق گزارش های آتش نشانی قابل احصا است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: