• يکشنبه ٢٢ آبان ١٤٠١-١٣:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٥٣١
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: 7-105

ضرورت توجه بخش سلامت مدیریت شهری به دیابت

سوده نجفی طی تذکری در خصوص ضرورت توجه بخش سلامت مدیریت شهری به دیابت تحت عنوان یکی از شایع‌ترین ترین بیماری‌ها در بین افراد با سنین مختلف، گفت: انتظار می‌رود با انجام‌اقدامات لازم شاهد کاهش این بیماری در سطح کشور باشیم.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سوده نجفی در صحن علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در خصوص ضرورت توجه بخش سلامت مدیریت شهری به دیابت تحت عنوان یکی از شایع‌ترین ترین بیماری‌ها در بین افراد با سنین مختلف گفت: انتظار می‌رود با انجام‌اقدامات لازم شاهد کاهش این بیماری در سطح کشور باشیم
وی‌با تاکید بر اینکه بیماری دیابت در کشور ما حدود  ۱۴تا ۱۵  درصد جمعیت بالای 25 سال را درگیر کرده است ادامه داد: بیش از 7.5 میلیون نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند.
رئیس کمیته سلامت شورای شهر با اشاره به عواملی مانند کم‌تحرکی، چاقی و اضافه وزن و تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات و … موجب ایجاد دیابت در افراد میشود؛ افزود: ۲۳آبان ماه مصادف با روز جهانی دیابت نامگذاری شده که متاسفانه اقدامی از سوی بخش‌های مربوط  شهرداری اعم‌از آگاهی بخشی و غربالگری و اموزش و ورزش همگانی صورت نگرفته است؛ لذا انتظار دارم سازمان شهرداری تهران مسائل مربوط به سلامت شهروندان و افزایش آگاهی آنان را مورد توجه قرار دهد.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر خاطرنشان کرد: کمیته سلامت شورای شهر به دلیل فراگیری این بیماری که نوعی مرگ خاموش است برنامه‌‌هایی متعددی  در حوزه پیشگیری و آموزش و غربالگری برای جلوگیری از ابتلا به دیابت خصوصا دیابت بارداری را با مشارکت وزارت بهداشت، شرکت شهر سالم و اداره کل سلامت و اداره کل اموزش شهروندی در دستور کار خود قرار داده است.
وی تاکید کرد: از شهردار تهران میخواهم با توجه به تخصص در حوزه پزشکی به مباحث‌ مرتبط با سلامت شهروندان توجه بیشتری داشته باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: