• چهارشنبه ١٨ آبان ١٤٠١-١٨:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٥١٤
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد:

از ظرفیت‌های متعدد منطقه ۳ استفاده شود/ احیا کافه گفتگو در مناطق شهرداری

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با اشاره به اینکه در شهرداری تهران در گذشته‌ محلی تحت عنوان کافه گفتگو وجود داشت که در معاونت فرهنگی به دنبال احیا آن هستیم، بیان کرد: شهرداری تهران هم به دنبال این است که شهروندان ایده‌های خود در حوزه‌های مختلف ارائه دهند تا در مناطق باید بسترهای لازم فراهم شود.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سوده نجفی به همراه شهردار منطقه ۳ در دیدار مردمی حاضر شد و از نزدیک در جریان مطالبات و خواسته‌های آنها قرار گرفت.
وی در ادامه در نشستی که با بانوان نخبه و فعال منطقه داشت  به ظرفیت‌های موجود اشاره کرد و گفت: منطقه ٣شهرداری تهران با فعالیت ۴٠مرکز درمانی البته به جز مطبهای خصوصی و ۵٠مرکز اداری سیاسی از جمله  حسینیه ارشاد و صداوسیما یکی از مناطق بزرگ و چالش برانگیز است که مدیریت شهری در آن  کار آسانی نیست.
وی با تاکید بر اینکه این منطقه دارای بافت نو و فرسوده متعددی است بیان کرد: به عنوان مثال محله زرگنده و ده ونک دارای شرایط زیستی متفاوت و درنتیجه فرهنگ  است و نکته حائز اهمیت. این است که نوع سیاستگذاری و تصمیم‌گیری نیز در این محلات متفاوت خواهد بود 
به گفته رئیس کمیته سلامت فعالیت و جریان ‌داشتن پروژه‌های محلی یکی‌از مواردی است  که در این منطقه به آن کمتر توجه شده که ضرورت دارد  در این خصوص و برای رفع آن از توانمندی بانوان نخبه و فعال منطقه استفاده شود.
عضو شورای شهر با اشاره به اینکه این منطقه دارای بافت تاریخی فراوان از جمله جاده شمیران و امام علی و دیگر بناهای تاریخی و فرهنگی و همچنین باغات و قنوات متعدد است ادامه داد: باید از ظرفیت‌های این چنینی که در این مناطق وجود دارد با برنامه‌ریزی بهترین استفاده را کرد.
نجفی ضمن تاکید بر اینکه شکاف بین نسلی به ۴تا ۵ سال رسیده است  افزود: یعنی هر ۴سال یکبار دچار تغییر و تحولات فرهنگی می‌شویم و همین امر موجب شده که نوجوانان ما تحت تاثیر شرایط جامعه امروز قراربگیرند و تربیت و آموزش آنها امری بسیار دشوار محسوب شود.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر با اشاره به اینکه در شهرداری تهران در گذشته‌ محلی تحت عنوان کافه گفتگو وجود داشت که در معاونت فرهنگی به دنبال احیا آن هستیم بیان کرد: شهرداری تهران هم به دنبال این است که شهروندان ایده‌های خود در حوزه‌های مختلف ارائه دهند تا در مناطق باید بسترهای لازم فراهم شود.
وی  تاکید کرد:  کارآفرینی اجتماعی علاوه‌ بر اینکه موجب اشتغال میشود آسیب‌های اجتماعی راهم  تحت تاثیر قرار داده و مانع از توسعه و رشد آن می‌شود 
رئیس کمیته سلامت با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه اشتغال معلولان مسئولیت مستقیم ندارد افزود: اما با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر به کارگیری ۳درصدی اولویت این افراد را در استخدام ها مورد توجه قرار می‌دهد
وی‌ ادامه داد: موضوع روانشناسی و غربالگری مباحثی است که در کمیته سلامت پیگیر آن هستم تا در سرای محلات شرایطی فراهم شود که شهروندان بتوانند خدمات مشاوره را به صورت مستمر دریافت کنند.
نجفی گفت: اگر بتوانیم بسترهای لازم در خصوص غربالگری بانوان را فراهم کنیم تا قبل از شروع بیماری پیشگیری صورت گیرد اقدام بزرگی در حوزه بانوان انجام داده‌ایم. 
عضو شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعیین خط‌مشی‌ها و سیاستگذاری‌ها باید در راستای مردم سالاری دینی و از پایین به بالا صورت  گیرد از این رو‌تمامی اعضا سعی داریم در بازدیدهای میدانی از نزدیک و بدون واسطه در جریان چالش‌های موجود در شهر  قرار بگیریم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: