• سه شنبه ٤ ارديبهشت ١٤٠٣-١٢:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٧٢٩
نجفی تأکید کرد 3-230

لزوم ارائه گزارش معاونت های شهرداری بر مبنای برنامه چهارم توسعه شهر تهران

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص عملکرد این معاونت، بر ضرورت تنظیم و ارائه گزارش معاونت های شهرداری بر مبنای برنامه چهارم توسعه شهر تهران تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی امین جلسه شورای شهر در واکنش به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اظهار داشت: شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم برنامه چهارم توسعه شهر تهران را تصویب کرده است که در این برنامه احکامی در حوزه های مختلف در نظر گرفته شده است و انتظار می رود مدیران شهرداری که گزارشی در صحن علنی ارائه می دهند ناظر بر این برنامه و احکام و وظایف آن باشد.
وی ادامه داد: ۲۱ احکام در برنامه توسعه شهر تهران برای معاونت فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است که امروز با گذشت ۳ سال از عمر مدیریت شهری سوال این است که چه میزان از این برنامه تحقق یافته است؟
نجفی گفت: در تبصره حکم ۸۳ احداث ۷ سرای محله در مناطق ۱، ۱۷، ۲۰ و ۲۲ در نظر گرفته شده است چه تعداد از این سرای محله‌ها احداث و در حال فعالیت می باشد؟
وی با اشاره به حکم ۸۵ که بر موضوع آموزش تأکید و آموزش های مختلف شهروندی در آن قید شده چه میزان از این آموزش ها و دوره‌ها برگزار شده است افزود: در حکم ۹۰ به توسعه و بهبود مراکز فرهنگی و اجتماعی سالمندی با توجه به معیارهای شهر دوستدار سالمند و فعال سازی ۵ مرکز مناسب فرهتگی و آموزشی تجهیز شده فراهنگ اشاره شده است.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در حکم 91 اشاره شده است و هنوز بعد از مدت‌ها این سازمان تشکیل نشده و لایحه ای نیز در خصوص این موضوع به شورای شهر ارائه نشده است. همچنین بهسازی و تجهیز مراکز کوثر و شهربانو، ایجاد مراکز شهردخت، پروژه های محلی ریحان شهر از جمله مواردی است که در حکم ۹۴ به آن اشاره شده است. همچنین در خصوص زنان سرپرست خانوار، اشتغال زنان و ایجاد بازارچه های دائمی برای فروش محصولات زنان سرپرست خانوار چه اقداماتی انجام گرفته است.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: تدوین سند توسعه سلامت در برش منطقه ای و توسعه کانون های مردمی سلامت در حکم ۹۷ از جمله وظایف این معاونت بوده که اعتبارات لازم را برای آن در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود که بر اساس برنامه تعیین شده در زمان معین تحقق یابد. از سوی دیگر امروز تعیین و تکالیف مسولین خانه های سلامت انجام نشده و این موضوع سبب بی انگیزگی شده است و انتظار می رود با توجه به هفته سلامت این موضوع تعیین و تکلیف شود.
وی با اشاره به قرارگاه سید الکریم (ع) گفت: کارکرد این قرارگاه مشخص نیست و آیا این قرارگاه در ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی است؟
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در خصوص معتادین متجاهر چه اقدامی صورت گرفته است چه میزان از معتادین شهر تهران بهبود یافته و چه اقداماتی از جمله مشاوره و کلاس های روانشناسی برای عدم بازگشت آنها به اعتیاد انجام شده است.
سوده نجفی در پایان گفت: کارهای فرهنگی با اقدامات سلبی قابل انجام نیست و باید به سمت کارهای ایجابی رفت و تا زمانی که کار ایجابی صورت نگیرد نمی توان نتیجه مناسب و قابل ملموس گرفت.
 
کد خبر: 3-230

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: