• دوشنبه ١٢ دی ١٤٠١-١٦:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٨٧٤
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران ؛

برخی دستگاه‌ها در ارائه گزارش استفاده از مازوت مصلحت اندیشی می‌کنند

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی دستگاه ها در ارائه گزارش و اعلام نظر درباره استفاده یا عدم استفاده از مازوت در شهر تهران مصلحت اندیشی می‌کنند، در حالی که ما در آلودگی هوای شهر تهران با سلامت و جان شهروندان مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مطالعات صورت گرفته در خصوص آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا یکی از مهمترین عوامل تهدیدکننده سلامت به شمار می رود که بیماری های زیادی به همراه دارد.
وی ادامه داد: آلودگی هوا پس از استعمال دخانیات، دومین عامل اصلی مرگ ‌های ناشی از بیماری‌ های غیر واگیردار و چهارمین عامل خطری است که بیشترین تعداد موارد مرگ زود رس دنیا را به خود اختصاص داده است.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: منابع مختلفی به عنوان آلاینده در شهر تهران وجود دارد که یکی از منابع آلودگی ناشی از صنایع، نیروگاه ها، پالایشگاه ها است که برخی از کارشناسان معتقدند که سوخت آنها مازوت است و همین دلیل باعث افزایش آلودگی هوای تهران شده است.
وی ادامه داد: این موضوع در سال گذشته نیز مطرح شده بود که بعضا مورد تکذیب قرار گرفت که در آلودگی هوای اخیر برخی شواهد نشان از استفاده از سوخت مازوت است که ما در این راستا خواستار گزارش از نهاد مربوطه شدیم تا در گزارشی همراه به مستندات استفاده و یا عدم استفاده از مازوت در شهر تهران را اعلام کنند.
سوده نجفی گفت: ظاهرا برخی دستگاه های مربوطه در ارائه گزارش و اعلام نظر درباره استفاده یا عدم استفاده از مازوت در شهر تهران مصلحت اندیشی می کنند در حالی که ما در آلودگی هوای شهر تهران با سلامت و جان شهروندان مواجه هستیم لذا انتظار می رود دستگاه مربوطه گزارش دقیقی در این خصوص ارائه کند.
وی با تاکید بر خسارت‌ های ناشی از آلودگی هوا افزود: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در کشور تقریباً با آمار تلفات جاده ای برابری می کند که این موضوع نگران کننده است اما به دلیل این که روند ابتلا به بیماری و جان باختن فرد بر اثر آلودگی هوا تدریجی می باشد، توجه کمتری به آن می شود.
این عضو شورای شهر تهران گفت: آلودگی هوا خسارت مادی زیادی هم به همراه دارد به گونه ای که بر اساس مطالعات و گزارش ارائه شده؛ خسارت آلودگی هوا بر سلامتی شهروندان تهران حدود ۲/۳ میلیارد دلار تخمین زده می شود که این میزان برای کل کشور به ۷ میلیارد دلار می رسد.
وی گفت: در کارگروه های مختلف کمیته سلامت شورای اسلامی شهر نشست هایی با برخی از صاحب نظران برای بررسی راهکارهای موقت آلودگی هوای تهران بر اساس وظایف مدیریت شهری که در قانون هوای پاک بر ما تکلیف شده است، داشته ایم تا از این طریق به سهم خود از آلودگی هوای شهر تهران جلوگیری کنیم.
سوده نجفی در پایان با اشاره به اینکه مبارزه با آلودگی هوای عزم ملی می خواهد، گفت: با توجه به ایام بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس و تدوین برنامه هفتم توسعه از سوی دولت هستیم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم این انتظار را داریم تا توجه لازم را به موضوع آلودگی هوا که سالانه خسارت های قابل توجه ای به وجود می آورد، داشته باشند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: