• دوشنبه ٢٠ شهريور ١٤٠٢-٠٩:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٤٨٠
سوده نجفی:

مطالعات «تراموا» به شورای شهر نیامده است/ راه‌اندازی تراموا و LRT منوط به تصویب شوراست

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انعقاد تفاهم نامه وزارت دفاع و شهرداری تهران برای ایجاد خط تراموا، گفت: شهرداری باید مطالعات اجرای این طرح و لایحه ایجاد تراموا در تهران را به شورای شهر ارائه کند و این موضوع باید به اطلاع شورای شهر می‌رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، به نقل از خبرگزاری ایسنا، سوده نجفی با اشاره به تفاهم نامه اخیر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با شهرداری تهران در خصوص احداث تراموا در شهر تهران، گفت: بر اساس این تفاهم نامه که به امضای وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شهرداری تهران رسیده است قرار است خط یک تراموای تهران حد فاصل میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس با همکاری سازمان صنایع الکترونیک ایران و شهرداری تهران انجام شود که طول این خط حدود ۳۴ کیلومتر است که با ۲۸ رام قطار در این خط تردد خواهند داشت.
وی ادامه داد: این تفاهم نامه در شرایطی به امضاء رسیده است که شهرداری هنوز نه مطالعات اجرای این طرح و نه لایحه ایجاد تراموا در تهران را در اختیار شورای شهر قرار نداده است و باید ابتدا این موضوع به اطلاع شورای شهر می رسید. ممکن است بر اساس مطالعات، اجرای این طرح در شهر تهران به صلاح نباشد و شورای شهر این موضوع را رد کند.
نجفی خاطر نشان کرد: در تبصر ۴ حکم ۱۱ برنامه چهارم توسعه شهر تهران که از سوی شهرداری تدوین و به شورای شهر ارائه شده و شورای شهر نیز آن را تصویب کرده، آمده است که مطالعه و امکان سنجی اجرای LRT و تراموای شهری منوط به تصویب شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی هماهنگی و ترافیک شهرهای کشور است.
 نجفی با بیان اینکه شهرداری هنوز مطالعات کارشناسی خود را در خصوص تراموا به شورا ارائه نکرده است در عین حال مدعی شد که شهرداری حدود ۲ هفته پیش در صدد تنظیم قرارداد با شرکت مشاور برای مطالعات در این رابطه بوده که این مطالعات گویا ۲ سال نیز زمان بر می‌باشد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: بهتر است شهرداری به برنامه چهارم توسعه پایبند باشد و در این راستا عمل کند اگر هدف این تفاهم نامه قرار دادن شورای شهر در عمل انجام شده می باشد، مطمئنا بدون مطالعات در این زمینه، شورای شهر با این طرح موافقت نخواهد کرد.
به گزارش ایسنا،  شهرداری تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای فراهم‌کردن زمینه مشارکت در تأمین مالی، طراحی، ساخت و بهره‌برداری خطوط تراموای تهران تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: