• سه شنبه ٢٤ آبان ١٤٠١-١٢:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٥٤٤
عضو هیئت رئیسه شورای شهر مطرح کرد؛ ۴-۱۰۶

ضرورت رسیدگی به وضعیت ردیف‌های ستاره‌دار فرزندان شهدا شاغل در مدیریت شهری

سوده نجفی از شهرداری تهران خواست تا نسبت به وضعیت ردیف های ستاره دار فرزندان شهدا شاغل در مجموعه مدیریت شهری توجه و رسیدگی ویژه داشته باشد.

 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سوده نجفی در یکصدو ششمین جلسه شورای شهر تهران طی تذکری در خصوص پست سازمانی فرزندان شهدا شاغل در شهرداری تهران گفت: در بند «ز»ماده ۸۸قانون برنامه  پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی ذکر شده است فرزندان شهدا از همه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز ۵۵ درصد و بالاتر به استثنا تسهیلاتی مانند حق خودرو و پرستاری و … از مابقی تسهیلات برخوردار می‌شوند.
وی با بیان اینکه شهردار تهران این بند از ماده ۸۸ را دارای ابهام دانست و در تاریخ ۴/۱۱/۱۴۰۰ نامه‌ای را به معاونت قوانین مجلس فرستاد ادامه داد: این معاونت مجلس هم در تاریخ ۲۵/۱۱/۴۰۰ به نامه شهردار پاسخ داد که متن آن به شرح ذیل است:
اگرچه فرزندان شهدا براساس حکم  بند ز»ماده ۸۸قانون برنامه  پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی مصوب ۱۴/۱۲/۹۵ در صورت تنزل از پست سازمانی بالاتر مشروط به عدم محکومیت آنها براساس آرای مراجع قضایی یا اداری به تنزل پست از کلیه حقوق ‌‌و مزایای همان پست سازمانی یا هم‌تراز شغل و یا پست قبلی برخوردار می‌شود.
لکن با توجه به درج  عبارت کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف مندرج در بند «ز» ماده ۸۸ همان قانون مبنی براینکه این افراد از پست همتراز مقرر  در قانون ‌تفسیر تبصره ۳ماده ۹ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان شامل میشود.
وی‌خطاب به معاونت منابع انسانی سازمان شهرداری تهران افزود: در همین راستا میخواهم با توجه به نامه موجود و مطالبه همه فرزندان شهدا در خصوص ردیف‌های ستاره‌دار است این موضوع پیگیری و پاسخ مناسبی به شورا ارائه داده شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: