• يکشنبه ٢٢ آبان ١٤٠١-٠٨:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٥٢٤
«تشکری هاشمی» در بازدید از ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران مطرح کرد؛

ضرورت شناسایی و احصاء راهکارهای اندازه گیری و كنترل آلاینده ذرات معلق در خودروها

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در برنامه نظارت میدانی هفتگی کمیسیون عمران شورای شهر اینبار با حضور در مرکز معاینه فنی نیایش و دیدار با مدیر عامل و مديران ستاد مرکزی معاینه فنی از نزدیک در جریان روند فعالیت این مجموعه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران  سید جعفر تشکری هاشمی  صبح امروز در بازدید از مرکز معاینه فنی نیایش در نشستی با مدیرعامل و مديران ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر آلاینده قالب در هواي شهر تهران ذرات معلق كوچكتر از ٢.٥ میکرون است گفت: این در حالیست که برابر استانداردهای تعریف شده، آلاینده ذرات معلق در آزمون هاي مراکز معاینه فنی تعريف نشده لذا انجام مطالعات و پژوهش به منظور شناسایی و احصاء راهکارهای اندازه گیری آلاینده ذرات معلق در خودروها و نحوه كاهش آن ضرورت دارد. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حفظ سلامت و ایمنی دو نکته غیر قابل مماشات در موضوع ترددهای شهری و جاده ایی خودروها است تصريح كرد: انتظار میرود با هماهنگی و در تعامل با پلیس راهور تمامی دوربین های پردازش تصویری و پلاک خوان سطح شهر تهران به منظور ثبت تخلف نداشتن معاینه فنی كد اعمال قانون داشته باشند. به همین منظور پیگیری الزام اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از پلیس راهور در دستور کار کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران قرار خواهد گرفت.
تشکری هاشمی با اشاره به آمار ارایه شده از سوی مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودورهای شهر تهران مبنی بر مشمول بودن ٣.٥ میلیون خودوری شهر تهران به دریافت معاینه فنی و مراجعه ١ میلیون ٢٠٠ خودرو به مراکز معاینه فنی تهران و ١ میلیون ٦٠٠ خودرو به معاینه فنی های اقماری گفت: اینکه حدود ١.٥ برابر مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران ، مراجعه به مراکز شهرهای اقماری صورت میگيرد تناقضی است که باید براى آن چاره اندیشی شود چرا که نشان میدهد مماشات بیشتری از سوی مراکز معاینه فنی اقماری صورت گرفته که تمایل مالکان خودرو به دریافت معاینه فنی از مراکز اقماری را افزایش داده است.
وی پیشنهاد کرد: گزارشی از وضعیت مراکز معاینه فنی شهرهای اقماری تهیه و در اختیار شورای اسلامی شهر تهران و شورای ترافیک تهران قرار گیرد.   رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران از پیشنهاد اجرای طرح معاینه فنی خودروهاى پلاك تهران در مراكز معاينه فنى شهر تهران استقبال کرد و گفت: بی شک شورای ششم هم از این طرح حمایت خواهد کرد.
وی با اشاره به ضرورت تهیه گزارشی از وضعیت فنى خودروهاى داخلى و خارجی به تفکیک نوع سيستم و تيپ، نقص فنی قالب و سال ساخت محصولات گفت: شناسایی و گردآورى داده های مراکز معاینه فنی و تهیه و تدوین چنین گزارشی بی شک هم برای شورای شهر، پلیس راهور و هم وزارت کشور و صنایع خودرو سازی راهگشا خواهد بود.
تشکری هاشمی در ادامه مدیریت ارتباط با مشتری، هوشمندسازی فرآیند صدور معاینه فنی و شناسایی و احصاء نقاط قوت و ضعف فرآیند دریافت معاینه فنی را از دیگر ضروریاتی خواند که میتواند در جلب و جذب شهروندان جهت دریافت معاینه فنی تاثیرگذار باشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت پراکندگی مراکز معاینه فنی در سطح شهر تهران یادآور شد: پراکندگی مراکز در سطح شهر تهران همگن نبوده لذا میطلبد با توجه ویژه به تقاضاى شهروندان و بر اساس مطالعات انجام شده، جانمایی مراکز جدید صورت گیرد.
وي در پايان با بيان ضرورت مشاركت بخش خصوصى در طرح هاى توسعه اى شهرى تاكيد كرد: شهردارى تهراو بايد از توان و ظرفيت بخش خصوصى در ايجاد مراكز معاينه فنى بهره ببرد و نقش نظارتى ستاد معاينه فنى هرچه بيشتر تقويت شود. در اين نشست گزارشی در خصوص  تعدد مراکز معاینه فنی شهر تهران، ظرفیت سالانه ایجاد شده و میزان مراجعات و نحوه پراکندگی آن در سطح مناطق ٢٢گانه شهرداری از سوى رضا مفيدى مدير عامل ستاد مركزى معاينه فنى ارائه  شد.
همچنين در ادامه اقدامات و برنامه های آتی ستاد با دو رویکرد اثر بخشی سازمانی و بهبود کیفیت و ارتقاء کسب و کار در ارتباط با پیشنهاد طرح معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک تهران به شورای ترافیک شهر تهران، اصلاح دستورالعمل های مرتبط، گسترش و تجهیز دوربین های پلاک خوان به کد جریمه معاینه فنی، شناسائی و اصلاح فرایندهای شاکی ساز جهت بهبود خدمات، توسعه امور مشتریان، تضمین خدمات ارئه شده در مراکز، اهتمام مجموعه در راستای ظرفیت سازی با استفاده از توانمندی بخش خصوصی، اعتماد سازی با رویکرد جدید تبدیل مراکز معاینه فنی به خانه های سلامت وسایل نقلیه شهر تهران ،ایجاد کسب و کارهای جدید در مراکز معاینه فنی و ارتقاء بهره وری از طریق افزایش شیفت کاری و آموزش به راهبران تشریح گردید.
 
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: