• سه شنبه ٩ آذر ١٤٠٠-١٤:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢٠٨
چمران در بررسی پرونده باغات:

شورا از دوره دوم مرجع تشخیص باغ شد

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ پرسشی مبتنی بر اینکه چرا پرونده‏ای که باغ بودن آن در شورای دوم به تصویب رسیده است و دوباره به شورای ششم ارائه شده است، اظهار داشت: در دوره دوم، شورا بر اساس وظیفه خود باغ بودن یا نبودن املاک را تعیین می‏کردیم، اما دیوان عدالت اداری معتقد بود که ورود شورا به این مقوله دلیلی ندارد و لذا حکم شورا را نمی‏پذیرفت و بعدها این مشکل حل شد.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران در بیست و هشتمین جلسه شورا، 9 مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش  و در جریان بررسی یکی از این پرونده‏ها که مربوط به ملکی در منطقه 1 به مساحت 1408 متر بود احمد صادقی طی پرسشی گفت: در سند این ملک عبارات «یک قطعه باغچه و عمارت» آمده است و کمیسیون هم آن را باغ شمرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این ملک در دوره دوم شورا باغ شمرده شده است، حال به چه علتی دوباره برای تشخیص باغ بودن به شورا آمده است؟ آیا باغ بودن آن رد شده است؟

مهدی چمران در پاسخ اظهار داشت: در دوره دوم شورا، بر اساس وظیفه خود باغ بودن یا نبودن املاک را تعیین می‏کردیم، اما دیوان عدالت اداری معتقد بود که ورود شورا به این مقوله دلیلی ندارد و لذا حکم شورا را نمی‏پذیرفت و بعدها این مشکل حل شد. بنابراین رای دوره دوم شورا ثبت نشده است و این پرونده دوباره به شورا ارائه شده است.

در پایان این پلاک ثبتی با 14 رای موافق، باغ اعلام شد.

9-28

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: