• چهارشنبه ١٠ دی ١٣٩٩-١٣:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠١٩٩
صدراعظم نوری در گفت‌گو با مهر؛

مسئولیت HSE موازی دیگر وظایف اداره کل محیط زیست خواهد بود

عضو شورای شهر تهران افزوده شدن مسئولیت ایمنی را به ماموریت‌های اداره کل محیط زیست را موجب ضعیف شدن این بخش از شهرداری ندانست و گفت: این مسئولیت موازی دیگر وظایف ادراه محیط زیست پیش می‌رود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح ایجاد اداره کل سلامت ایمنی و محیط زیست گفت: هدف ما این است که به رعایت نکات مسائل ایمنی محیط کار و فضای شهری در ارتباط با پیمانکاران و کارکنان و شهروندان بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه برخی برداشتشان این است که با افزوده شدن مساله HSE به وظایف اداره کل محیط زیست، ما به دنبال ضعیف کردن این اداره کل هستیم، گفت: ما در این دوره فعالیت کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تلاش کردیم که جایگاه سازمانی این اداره کل بهبود پیدا کند و از فعالیت ستادی ارتقا یابد.

وی افزود: اگر بعضی از مأموریت‌های موازی به اداره دیگر سپرده شود و بتوانیم مسئله را حرکت بیشتر تلاش می‌کنیم که ایمنی را رعایت کنیم.

صدراعظم نوری درباره عدم سپردن این مسئولیت به سازمان آتش‌نشانی نیز اینگونه توضیح داد که این سازمان مأموریت‌های سنگینی را بر عهده دارد که عمدتاً درگیر آنها است و نمی‌توانیم بیشتر از این به آن مسئولیت بسپاریم.

وی ادامه داد: مسئولیت سازمان آتش نشانی کاملاً تخصصی است و نمی‌توان هیچ مأموریت دیگری را به آتش نشانی سپرد.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر برای پیشبرد هدف افزایش ضریب ایمنی در محیط‌های شهری نیازی به جذب نیروهای جدید برای شهرداری نیست می‌کنیم و برای پیشبرد این هدف نیروهای موجود در سطح مناطق استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر در مناطق شهرداری کمیته ایمنی فعال است که نیروهای متخصصی در آن وجود دارند و با ایجاد بخشی ایمنی به چارت سازمانی شهرداری هم به این مساله سازمان یافته تر خواهیم پرداخت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: