• يکشنبه ١١ آبان ١٣٩٩-١٦:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٤٧٣
احمد مسجدجامعی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران:

ادبیات و الهیات بعد از کرونا هم فرق می کند اجتماع و اقتصاد که جای خود دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حتی ادبیات و الهیات بعد از کرونا هم فرق می کند اجتماع و اقتصاد که جای خود دارد. در واقع باید در حوزه الهیات هم به تبیین برخی مسائل جدید بپردازیم. در حوزه فرهنگی اجتماعی هم استفاده از تجربیات جدید، مهم است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعي در دویست و چهل و ششمین جلسه  شورا در ابتدا به مناسبت ميلاد با سعادت پيامبر اكرم (ص) به قرائت اين شعر  كه «سرو نباشد به اعتدال محمد» پرداخت و گفت: طبیعی است که اعتدال در اینجا به معنای روزنامه ای نیست.

ضرورت بهره گیری از تجارب جشنواره های مجازي در مدیریت شهری

وي در ادامه با يادآوري اين نكته كه این روزها شاهد برگزاری سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان بودیم که در شرایط جدید به شیوه مجازی و نمایش خانگی برگزار شد گفت: شعاري كه براي اين جشنواره انتخاب شد «هر خانه یک سینما» و «هر کودک یک داور» بود. من پی گیر این کارهاي اين جشنواره بودم و از نزديك به آن توجه داشتم. ضروري است به اين جشنواره و نتايج و تاثيرات آن توجه شود.

زندگي با كرونا

احمد مسجدجامعي افزود: با توجه به برگزاري اين جشنواره پیشنهادی دارم که به شرايط كنوني مربوط است. بايد گفت موضوع کرونا فعلا تمام شدنی نیست. اینکه منتظر واکسني باشیم که به زودی به نتیجه برسد يا نظراتي مانند این حرف ها، خیلی جدی تلقی نمی شود. از ابتداي فراگیری این ویروس شاهد بودیم که این حرف ها مطرح شده. ما باید خود را برای زندگی با کرونا آماده کنیم.

وي سپس به تاثير كرونا در حوزه‌هاي مختلف پرداخت و گفت: حتی ادبیات و الهیات بعد از کرونا هم فرق می کند اجتماع و اقتصاد که جای خود دارد. در واقع باید در حوزه الهیات هم به تبیین برخی مسائل جدید بپردازیم. در حوزه فرهنگی اجتماعی هم استفاده از تجربیات جدید، مهم است.

فضای مجازی؛ ظرفیت جدیدی برای خانه ها و خانواده ها

مسجدجامعي با اشاره به تعطيلي مدارس در دوره كرونا گفت: الان مدرسه ها تعطیل هستند. مدرسه یک جنبه آموزشی دارد که می شود از طریق رسانه ها به این جنبه پرداخت اما وجه پرورشی و تربیتی از این طریق حاصل نمی شود.

عضو شوراي شهر تهران افزود: همه معتقدند یکی از مشکلات خانواده ها در شرایط کنونی، بهره گیری از اوقات فراغت بچه هاست. همه ما این تجربه را داریم. بی تابی کودکان به‌خاطر ماندن در خانه، در خانواده ها تاثیر دارد و پیامد آن هم می تواند اتفاقاتی باشد که در شهر می افتد. مثل بعضی از رفت و آمدها و همین سفرهایی که برای همراهی با آنها صورت می گیرد.

وي با تاكيد بر اين نكته كه لازم است معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری از این تجربه ها استفاده کند گفت: لازم است اين معاونت ظرفیت جدیدی برای خانه ها و خانواده ها ایجاد کند که جنبه جامعه پذیری دارد. به همين جهت جا دارد از برگزاركنندگان جشنواره فيلم‌هاي كودك و نوجوان، تقدیر و تشکر شود که این تجربه را به سامان دادند و لازم است ما هم  از این تجربیات استفاده کنیم. نبايد به این فکر کنیم که مدرسه ها امروز تعطیل است و فردا باز می شود و موضوع کرونا تمام خواهد شد.

نمک پاشی برای هدفي مقطعی است ولی آسیب آن جدی و پایدار است

مسجدجامعي در ادامه سخنان خود به موضوع نمك‌پاشي در روزهاي برفي پرداخت و گفت: در سال های گذشته که با بارش برف شدید مواجه بودیم براي ذوب‌كردن برف از روش نمک ریزی بهره مي‌برديم كه باعث آسيب‌ديدن خیلی از درخت ها شد.

عضو شوراي شهر تهران افزود: شهرداری برای هدفي مقطعی و کوتاه مدت از نمک پاشی استفاده می کند  ولی آسیب آن جدی و پایدار است.  ما در شورای شهر در سال 93 سندی در جهت عدم بکارگیری نمک برای برف روبی به تصویب رساندیم.

وي با تاكيد بر اين كه بکارگیری نمک در بسیاری از کشورهای دنیا در مقابله با برف و سرما ممنوع شده است گفت: اين ممنوعيت به خاطر آسیبی است که به محیط زیست وارد مي‌آيد و همين‌طور به دليل آب های شوری که وارد شریانهای دیگر می شود. لذا لازم است از این کار ممانعت شود كه سند آن هم موجود بوده و لازم به کار جدیدی نیست.

246-16

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: