• سه شنبه ٧ ارديبهشت ١٤٠٠-١٨:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٣٤٦
احمد مسجدجامعي پس از گزارش رابط شوراياري منطقه 21 :

ظرفيت گردشگري طبيعي وردآورد مورد توجه شهرداري قرار گيرد

عضو شوراي اسلامي شهر تهران پيشنهاد كرد با توجه به موقعيت منطقه 21، به‌ويژه وردآورد، شهرداري تهران نسبت به ظرفيت‌هاي گردشگري طبيعي اين منطقه برنامه‌ريزي كند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعي در صحن علني شوراي اسلامي شهر تهران و پس از ارائه گزارش نماينده شوراياري منطقه 21، با ارائه اين پيشنهاد افزود: خود وردآورد  به معنای گل است یعنی نسبتی با طبیعت داشته، حال اقدامی که در آنجا می‌توان انجام داد توجه به جنبه‌های گردشگری طبیعی است.

وي تصريح كرد: با توجه به اینکه در آنجا دو رودخانه يعني رودخانه وردآورد  و رودخانه کن وجود دارد، اين ظرفيت بيشتر خود را نشان مي‌دهد؛ طرح رودخانه کن با توجه به مطالعاتی که در گذشته روی آن انجام شده، اگر ایجاد شود نقطه عطفی هم برای تهران و هم برای اين منطقه است.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران در تشريح طرح رودخانه كن گفت: بر اساس اين طرح، آب رودخانه در سطح بالا مي‌آيد؛ با توجه به اينكه این فضای آلوده تهران که هفته پیش هم آقای میلانی درباره آن گزارش داد احیاي کارشناسانه این هفت رود دره تهران بسیار مهم است و مهم‌ترین آن رود دره کن است.

مسجدجامعي افزود: به نظر من این یک طرح اساسی است که مغفول مانده است، آقای سالاری که انشالله در دوره بعد حضور دارند می‌توانند این طرح را ادامه دهند و علاوه بر بحث‌های پیشین که گفتند این مورد را هم پیگیری کنند.

وي با بيان اينكه نکته دیگر ساماندهی سیستم دفع فاضلاب کارخانجات گسترده این منطقه است که دو رودخانه اين منطقه را هم آلوده می‌کند، گفت: آنچه که مهندسین مشاور درباره این منطقه گفته‌اند، طرح‌هایی که فعلا بايد در اینجا اجرا شوند، طرح‌های کوچک مقیاس است، این طرح‌های کوچک مقیاس در همه دوره‌ها اولویت منطقه بوده است و سوال اساسی این است که ما در زمینه طرح‌های کوچک مقیاس چه اقداماتی را انجام داده‌ایم؟

رئيس ستاد هماهنگي شوراياري‌هاي شهر تهران در ادامه افزود: فرودگاه را که نمی‌توان از آنجا انتقال داد، فرودگاه در گذشته هم بوده و سرو صدا هم دارد؛ اما کارخانه‌ها مشکلاتی دارد زیرا حمل‌ونقل ماشین‌های سنگین به خاطر کارخانه‌هاي آنجا به طور مستمر وجود دارد، بنابراين اگر نمی‌توانید این کارخانه‌ها را تعطیل کنید، طرح‌های کوچک مقیاس را که مشاورین در گذشته هم آن را اولویت دانستند در اولویت قرار دهید؛ دو طرح محوری رودخانه کن و وردآباد که هر دو سند دارد و مطالعات روی آنها هم انجام شده است، می‌تواند چشم‌انداز کلان منطقه باشد.

وي در ادامه تصريح كرد: سئوال بعدي من اين است كه جایگاه زنان در سرمایه‌گذاری‌هایی که کرده‌ایم کجاست؟ دوستان در گذشته تاکید بیش‌تری روی این موضوع داشته‌اند که سرمایه‌گذاری در مورد فعالیت‌های زنان مورد نظر و توجه قرار گيرد؛ واقعيت آن است كه ورزشگاه‌های زنان و فضاهايي که به اسم مجموعه‌هاي شهربانو در بسیاری مناطق هست، در این منطقه کم است.

دو قطب صنعتي تهران

مسجدجامعي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه تهران در هنگام توسعه دو قطب صنعتی داشت، گفت: یکی از آنها جنوب تهران، يعني از راه‌آهن و چیت‌سازی تا ری بود كه کارخانه‌هایی چون گلیسیرین، سیمان، آجر نسوز و صنایع دیگر که از تهران به سمت ری گسترش یافت جزء همين قطب بودند.

وي افزود: مسیر دوم از سال 6-1305 بافت صنعتی آن شروع شد كه جاده قدیم کرج بود و به قزوین می‌رسید و تا 1320 هم ادامه پیدا کرد. بنابراین صنعت در اینجا به یکباره شکل نگرفته است.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: اوج صنعتی شدن در اینجا از سال 1320 تا 1341 بود و بعدها کاهش پیدا کرد؛ بعد از انقلاب هم به همین صورت بود به هر حال سکونت وارد عرصه صنعت شد واگر سکونتی در آنجا بود، مبتنی بر صنعت بوده است؛ مانند نازی‌آباد که شهرک‌ کارگری صنعتی بوده و کارگران سیلو نیز در آنجا سکونت داشتند و برق آنجا را نیز سیلو تامین می‌کرد.

وي با بيان اينكه منطقه 21 به‌طور متناسب رشد نکرده است، گفت: در آنجا شهرک‌های زیادی که اسامی آن‌ها را در گزارش شوراياري گفتند داریم و یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرک‌ها جمعیت کم آن‌ها است و امکان سرمایه‌گذاری موثر در آن فراهم نیست؛ به عنوان مثال یک شهرک 3000 الی4000 نفر جمعیت دارد و  عوارض و درآمد آنجا امکان مدیریت و توسعه امکانات برای این شهرک‌ها را فراهم نمی‌کند.

مسجدجامعي با تشکر از شوراياري منطقه 21 و حضور شهردار منطقه هنگام ارائه گزارش نماینده شورایاری منطقه، گفت: پيش از اين مروری داشتم بر سخنان دوستانی که در دوره‌های پیشین حضور داشته‌اند؛ برای بررسی این موضوع که چه اقداماتی را مطرح و کدام یک از آن‌ها انجام شده و کدام یک انجام نشده است؛ در گذشته هم پیشنهاد داده‌ام اما اين نكته را بايد مد نظر قرار دهيم كه زمانی که گزارش می‌دهیم شروع کننده نیستیم و ادامه یک جریان هستیم؛ خوب است بگوییم در در دوره‌‌های پیشین چه گفته‌اند، چه اقداماتی صورت گرفته ، الان در چه نقطه‌ای هستیم و ادامه آن چیست.

290-16

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: