• شنبه ٢٥ مرداد ١٣٩٩-١٤:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٦٤٨
زهرا صدر اعظم نوری در مراسم رونمایی از تجهیزات جدید سازمان آتش نشانی:

زنان نیمی از مردم تهران هستند که در حوادث مختلف درگیرمی شوند، پس باید آتش نشان زن هم داشته باشیم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، بر ضرورت بهره مندی سازمان آتش نشانی از بانوان با توجه به جمعیت آنها در شهر تهران تاکید کرد. وی در ادامه گفت: نیمی از مردم این شهر زنان هستند. و در حوادث مختلف هم زنان گرفتار می شوند. پس باید آتش نشان زن هم داشته باشیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا صدر اعظم نوری در مراسم رونمایی از تجهیزات جدید، کارگاه اموزشی و افتتاح ایستگاه 132 سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، گفت: آموزش باید جزء لاینفک سازمان آتش نشانی باشد. و علاوه بر دوره های داخلی در زمینه ارتقاء مهارت های پرسنل و همچنین برای دوره های خارج از کشور نیز باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد، تا با دانش و دستاوردهای خارجی نیز در این زمینه منطبق، و از دوره های آموزشی روز دنیا در این زمینه بهره مند شوند.

 نوری افزود: در کنار این موضوع باید بخش فنی و مهندسی سازمان آتش نشانی شهر تهران نیز تقویت شود. و ضرورت دارد متخصصین حوزه های مختلف به  صحنه های آتش سوزی بروند، تا براساس نوع سازه و نوع حادثه بهترین امداد رسانی صورت گیرد.

وی به ضرورت استفاده از آتش نشانان زن در شهر تهران اشاره کرد، و گفت: نیمی از مردم این شهر زنان هستند. و در حوادث مختلف هم زنان گرفتار می شوند. پس باید آتش نشان زن هم داشته باشیم.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بر ضرورت ارتقای ضوابط "اچ.اس.ای"* اشاره کرد، و گفت: سازمان آتش نشانی شهر تهران ماهانه بیش از هزار حادثه را مدیریت می کند، که باید ضوابط "اچ.اس.ای"  در این سازمان ارتقا پیدا کند، تا پرسنل سازمان دچار مشکل نشوند.

وی گفت: در حوزه "اچ.اس.ای" برنامه ریزی ها و مطالعات خوبی انجام شده است. اما ضرورت دارد همگی دست به دست هم بدهیم، و این مطالعات به اجرا تبدیل شود.

در این مراسم همچنین مهدی داوری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با اشاره به مصوبات خوب در شورای شهر تهران، برای تسریع مسیر توسعه سازمان آتش نشانی به توان و کیفیت مقابله در برابر حوادث، بروزرسانی تجهیزات و کیفیت زمان پاسخگویی در سازمان آتش نشانی اشاره کرد.

*"اچ.اس.ای": تحقق اهداف سازمان درحوزه رقابت پذیری، پرداختن به موضوعات بهداشت (Health)، ایمنی ((Safety و محیط زیست   (Environment)  را به یكی ازاولویت های سازمان ها تبدیل نموده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: