• چهارشنبه ٢٢ مرداد ١٣٩٩-٠٨:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٦٢١
رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر:

نامه محرمانه به شهردار برای شناسایی عوامل حادثه سید خندان/ مقصران اصلی حادثه سیدخندان شناسایی شدند

افشین حبیب‌زاده گفت: به دنبال نامه محرمانه‌ای که به آقای حناچی ارسال کردیم ایشان دستور کارشناسی حادثه را دادند و درحال حاضر مقصران اصلی حادثه سیدخندان شناسایی شدند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ افشین حبیب‌زاده، رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر با اشاره به وضعیت کارگرانی که حین خدمت دچار مصدومیت می‌شوند، گفت: شهرداری درمورد افرادی که حین خدمت دچار سانحه می‌شوند، مصوبه ای ندارد اما به آنها کمک می‌کند که این اقدام به تنهایی کافی نیست.
 
او افزود: مسئله مهم این است تمام این افراد باید بیمه تامین اجتماعی باشند تا اگر از کارافتاده شدند، مستمری دریافت کنند بنابراین این مسئله‌ای است که شهرداری باید پیگیری کند و ما هم چندین بار در این خصوص بخشنامه صادر کردیم.
 
حبیب زاده تصریح کرد: تمام کارگران ایرانی باید بیمه تامین اجتماعی باشند تا درصورت بروز حادثه، هم مستمری دریافت کنند هم از لحاظ هزینه‌های درمان به آنها کمک شود اما اتباع که اکثر آنها تبعه افغانستان هستند هیچکدام بیمه ندارند و اگر آنها کارت اشتغال نداشته باشند به کار گیری شان تخلف است.
 
رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر با اشاره به نبود دستورالعمل خاص برای اتباع گفت: اتباع خارجی اگر مجوز کار داشته باشند باز هم بیمه نیستند و متاسفانه هیچ دستورالعمل خاصی برای آنها وجود ندارد.
 
حبیب زاده درخصوص حادثه سید خندان گفت: به دنبال نامه محرمانه‌ای که به آقای حناچی ارسال کردیم ایشان دستور کارشناسی حادثه را دادند و ما هم کارشناسانی را برای بررسی علت حادثه فرستادیم و درحال حاضر مقصران اصلی شناسایی شدند.
او اظهار کرد: باوجود اینکه مناطق به دلیل عدم نظارت کافی مقصر هستند اما  پیمانکارانی که ضوابط را رعایت نکردند، مقصر اصلی این حادثه شناسایی شدند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: