• يکشنبه ٥ مرداد ١٣٩٩-١٨:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٤٠
زهرا صدراعظم نوری، بیان داشت؛

نیازی به تشکیل کمیسیون زنان در شورای پنجم وجود نداشت/ بهسازی مبلمان شهری برای زنان از سوی شورا پیگیری می‌شود

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت : پیگیری مطالبات عمومی بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی و اساسی در عرصه زندگی شهری در پایتخت بوده و اهمیت این مهم در حوزه مدیریت شهری نیز به شکل دوچندانی از سوی شهروندان و کارشناسان مورد توجه بوده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدر اعظم نوری در گفت گو با  کانال  خبری شهر ما  با اشاره به چرایی عدم تشکیل کمیسیون مربوط به زنان در شورای پنجم پایتخت در گفتگو با شهرما، عنوان داشت: تشکیل هر کمیسیونی باید از بر اساس یک سری نیازها و ضرورت‌هایی صورت بگیرد. 
 
وی افزود: اگر قابلیت تامین و مرتفع کردن یک سری نیازها از طرق مختلف امکان‌پذیر بود، بالطبع دیگر نیازی نیست که از شیوه‌های متداول نظیر تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌ها استفاده کنیم. 
 
نوری اضافه کرد: بعلاوه از آن جا که 6 نفر از اعضای شورای کنونی خانم هستند، طبیعتا دغدغه اقدامات حوزه زنان را داشته و بسیار پیگیر در این زمینه فعالیت داشته و دارند. بر این اساس، نیازی به تشکیل کمیسیون مجزایی به عنوان کمیسیون زنان نبود، چرا که هر یک از این اعضا به شکل مجزا مسائل و مطالبات حوزه زنان را در ساختار شهری دنبال می‌کردند. 
 
این عضو شورا افزود: به عنوان نمونه، اختصاص 30درصد از پست‌‍‌های مدیریتی به زنان در شورا مورد حمایت قرار گرفت و همینطور، بکارگیری مدیران زن در سطوح مختلف از جمله نمونه‌هایی بود که اعضای خانم در شورا آن را پیگیری می‌کردند و بنابراین از این جهت، نیازی به تشکیل کمیسیون زنان وجود نداشت. 
 
بهسازی مبلمان شهری برای زنان از سوی شورا پیگیری می‌شود
 
نوری در ادامه سخنان خود و در پاسخ به این سوال که مبلمان شهری در پایتخت تا چه میزان برای حضور بانوان در سطح جامعه مناسب بوده، یادآور شد: در فضاهای شهری، چندان نمی‌توان نگاه جنسیتی داشته و عرصه شهر را زنانه و مردانه کرد، اما در حوزه‌هایی که حضور زنان به صورت اختصاصی وجود داشت؛ پیگیری‌های خوبی در رابطه با بهسازی مبلمان شهری در این فضاها انجام شد. 
کما اینکه پارک‌ها و برخی از پارک‌ها و بعضی از فضاهای تفرجی که ویژه زنان احداث شده بود، همه شرایط لازم را برای حضور بانوان داشته و پیگیری‌های خوبی هم برای حضور زنان در آن از سوی شورا به شکل مستمر صورت گرفته است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: