• سه شنبه ١٢ فروردين ١٣٩٩-٠١:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٥٨
الهام فخاری پیشنهاد داد

پاداش ویژه ای برای کارکنان بخش خدمات مبارزه با کرونا در نظر گرفته شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تصویب پاداش ویژه برای کارکنان بخش خدماتی که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در جلسه مجازی که با حضور۱۷عضو شورای شهر در روز دوشنبه 11 فروردین برگزار شد، پیامدهای بحران کرونا بر منابع درآمدی شهرداری و تدبیر و طراحی سناریوهای مختلف متناسب با طول دوره احتمالی بحران مورد بحث قرار گرفت و پیشنهادات کمیسیون برنامه و بودجه در این رابطه مطرح شد. همچنین در این جلسه، الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران پیشنهاد هایی در مورد پاداش ویژه کارکنان بخش خدمات، پیگیری بودجه اقشار حوزه های آسیب دیده، مرخصی زندانیان، وضعیت گرمخانه ها، توقف موقت مترو نیز مطرح کرد.

پاداش ویژه برای افرادی که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند

الهام فخاری در این جلسه مجازی با توجه به زحمات فراوان کارکنان شهرداری تهران در رده های مختلف در ماه اخیر در برابر کرونا پیشنهاد داد تا از سوی شورای شهر تهران پاداش ویژه ای برای کارکنانی که در بخش خدمات ویژه مبارزه با کرونا درگیر  بوده اند، با تاکید بر خدمات شهری، آتش نشانی، شهر سالم، سازمان خدمات اجتماعی در نظر گرفته شود.

ضرورت پیگیری بودجه ویژه اقشار اجتماعی حوزه های آسیب دیده

همچنین وی بر ضرورت پیگیری بودجه ویژه اقشار اجتماعی حوزه های آسیب دیده که به دستگاه های دولتی از جمله بهزیستی پرداخت شده تاکیدکرد ،و گفت: این ضرورت در حالی است که فعالیت مراکز اجتماعی و ماده ۱۶ بهزیستی متوقف شده است .

مرخصی زندانیان و موج مراجعه به گرمخانه ها

فخاری در ادامه گفت:  هنوز ریالی از بودجه حمایتی خدمات اجتماعی به شهرداری که در خط مقدم و میدانی، مراکز خدمات اجتماعی را با تدبیر به موقع برقرار نگه داشته و مانع آلودگی، درگیرشدن و انتقال توسط افراد بی سرپناه شده، پرداختی صورت نگرفته است. آن هم در شرایطی که با تصمیم مقامات قضایی و آزادی یا مرخصی چند ده هزار زندانی، موجی از افراد بدون امکان مراجعه به خانه و خانواده و فاقد توان مالی، در شهر تهران افزوده شده و فشار کار و تقاضا برای گرمخانه ها به شدت بالا رفته است.

توقف موقت فعالیت مترو باید مورد توجه قرار گیرد

وی در جلسه مجازی شورای شهر، در مورد وضعیت استفاده از مترو در شرایط کنونی گفت: باتوجه به سیستم تهویه یکپارچه و مرکزی خطوط، و تجمع شمار زیادی از شهروندان در یک فضای بسته، نظر کارشناسی رئیس شورا و با استناد به راهکارهای آزموده شده در چین،  مبنی بر ضرورت توقف موقت فعالیت مترو، باید مورد توجه قرار گیرد. در شرایط اضطراری حفظ جان مردم بر هر نکته دیگری تقدم دارد. پیشگیری از انتقال و توقف زنجیره مرگ‌آور که منجر به کمتر کشته شدن حتی یک نفر شود، اولویت شهری ما است، نه توجیه‌های اقتصادی یا اداری.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: