• دوشنبه ٢٤ خرداد ١٤٠٠-١٠:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٧٩٩
الهام فخاری در نامه به شهردار تهران خواستار شد؛

لزوم پیگیری مشکلات آتش‌نشانان/ از بیمه و سنوات شغلی تا مشکلات مسکن

الهام فخاری رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای به شهردار تهران مواردی درباره مشکلات معیشتی و رفاهی آتش‌نشانان و خانواده آنها را متذکر و خواستار اقدامِ جبرانی شهرداری شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای به پیروز حناچی شهردار تهران خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت آتش‌نشانان به ویژه در حوزه معیشتی، رفاهی و درمانی شد.

این عضو شورای شهر چند اولویت از جمله دسترسی به مراکز خدمات درمانی، وضعیت مسکن، سنوات شغلی و ... را یادآور و خواستار شده اقدامات جبرانی نسبت به وضعیت گذشته صورت گیرد.

متن کامل نامه فخاری به حناچی بدین شرح است:

«سلام و درود

با احترام؛ همان‌گونه كه آگاهيد پس از حادثه‌های دلخراش ازجمله پلاسكو توجه مديران شهری و شهروندان به حوزه ايمنی ساختمان بیشتر جلب شده و به‌ويژه در ۴سال گذشته كارهای موثری در بخش ايمن‌سازی صورت گرفته است. با اين وجود برخي اقدامات شهرداري در پيوند با وضعيت آتش‌نشانان به عنوان نيروهاي خط مقدم نيازمند بازنگري جدي‌ست. شايسته است كه نسبت به برطرف ساختن تنگناهاي رفاهي، معيشتی و درمانی ايشان كه در ادامه خواهد آمد اقدام فوری مبذول فرماييد. با سپاس

1- تسهيلات بيمه كاركنان آتش‌نشانی تا حدود ۱۰ درصد كسر شده كه به سخت‌تر شدن كار اين نيروها در اين روزها انجاميده است.

2- آتش‌نشانان براي دريافت خدمات درمانی مي‌بايست به مراكز محدودی مراجعه كنند كه در صورت بيماری ناگزيرند هفته‌ها و گاه ماه‌ها در صف انتظار پزشكان مراکز شهرداری بمانند.

3- سنوات و سختی كار و رفاهيات آتش‌نشانان رشد بسيار اندک و نامتعادلی داشته كه زندگی را برای آنان سخت‌تر كرده است.

4- كاركنان آتش‌نشانی از تسهيلات مسكن شهرداری برخوردار نيستند كه اين نسبت به ساير مديران شهری قابل قياس نيست. تعاونی مسكن آتشنشانان ۲۰ سال است كه خانه‌ای تحويل نداده است. اين در حالي‌ست كه شهرداری تهران می‌تواند  امكانات و اختيارات كامل جهت ساخت خانه‌های سازماني را برای اين نيروها به کار گیرد.

باتوجه به موارد پیش گفته ضروری است با توجه ویژه به کارکنان سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی درخصوص رفاهیات، تسهیلات و خدمات اقدام جبرانی موثر صورت پذیرد.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: