• شنبه ٢٦ تير ١٤٠٠-١٠:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٠٠٨
الهام فخاری:

هزینه‌کرد‌های رویداد تهران ۱۴۰۰ با خروجی‌ها تناسبی ندارد

عضو شورای پنجم شهر تهران می‌گوید: هزینه‌ها مطرح شده در رویداد تهران ۱۴۰۰ تناسبی با خروجی که مردم در شهر می‌بینند ندارد و این سوال برانگیز است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از رویداد۲۴ هفته گذشته انتشار یک قرارداد شهرداری با یک شخص حقیقی توزیع‌کننده محتوا برای درج خبر‌های شهرداری در سایت‌های خبری خبرساز شد و برای همه سوال پیش آمد که در شهرداری تهران چه خبر است. گرچه شهرداری تهران استدلال می‌کرد که انتشار قرارداد‌های شهرداری در سایت شفافیت اقدام مهمی است که در این دوره اتفاق افتاده، اما همه می‌پرسیدند، حالا هر چقدر هم شفاف، اما چرا اصلا این قرارداد‌ها منعقد شده‌اند. بررسی‌های قرارداد‌های ثبت شده در سامانه شفافیت نشان می‌دهد، طی سال ۹۹ شهرداری تهران بیش از ۲۵ قرارداد با افرادی در حوزه رسانه منعقد کرده که مشخصا در رابطه با تولید محتوا در رسانه و فضای مجازی است.
 
به جز محمد جواد حق‌شناس هیچکدام از اعضای شورای شهر نسبت به پول‌پاشی روابط عمومی واکنش نشان نداده و از سوی شهرداری نیز جز رییس مرکز ارتباطات که متن‌هایی در قالب توییت یا خبر برای توجیه اتفاق رخ داده منتشر کرد، واکنشی بیرون نیامد تا اینکه بالاخره شهردار تهران در حاشیه برنامه‌ای نسبت به بخشی از هزینه‌کرد میلیاردی برای لوگوی رویداد تهران ۱۴۰۰ واکنش نشان داد.
 
جناچی گفت که «تصور نمی‌کنم دستگاهی که سالانه حدود ۶۰ هزار میلیارد هزینه می‌کند، تخلفی انجام دهد. البته بازرسی شهرداری موضوع را بررسی می‌کند، اما اینگونه که دوستان نوشته‌اند، نیست. این عداد و ارقام از سایت شفافیت برداشته شده و این اطلاعاتی است که خودمان بر سایت بارگذاری کرده‌ایم. فردی که می‌خواهد کار غیرقانونی انجام دهد، اطلاعات کار خود را روی سایت قرار نمی‌دهد. ترک تشریفات بخشی از تشریفات است و در قانون لحاظ شده است. ممکن است همه خدماتی که انجام می‌شود در عنوان ترک تشریفات ذکر نشود. برای رسیدن به لوگو تهران ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ گروه طراحی با هم رقابت کردند و شهرداری تلاش کرد تا بهترین استعداد و خلاقیت را کشف کند. تخلفی صورت نگرفته و بازرسی هم همین گزارش را به بنده ارائه داده است».
 
بعد از چند روز از انتشار خبر در نهایت الهام فخاری، عضو دیگر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نسبت به اخبار منتشر شده اخیر در گفتگو با جامعه ۲۴ واکنش نشان داده و اعلام کرد هزینه‌هایی که برای اجرای مصوبه تهران ۱۴۰۰ صرف شده تناسبی با خروجی کار‌ها ندارد.
 
او می‌گوید: وجود ابهام و مسئله در بخش‌های مختلف شهرداری یا شورا در هر موضوعی باید رسیدگی شود و فرقی نمی‌کند سال اول شورا اتفاق افتاده یا سال آخر. وقتی موضوعی مبهم و مسئله‌ای غیر منطقی است باید نسبت به آن واکنش نشان داد و به آن رسیدگی کرد. ما هم نسبت به مسائلی که اخیرا مطرح است از خود شهردار تهران سوالاتی پرسیدیم که ابهام‌هایی وجود دارد و لازم می‌دانیم هم به مردم و هم به شورا پاسخ داده شود.
 
او ادامه می‌دهد: از جمله اینکه در مورد رویداد ۱۴۰۰ مصوبه شورا مربوط به سال ۱۳۹۷ بوده و تاخیر در پیشبرد مصوبه مورد اعتراض شورا است در عین حال خروجی آنچه که اتفاق افتاده با آنچه که شورا مدنظر داشت فاصله دارد و آن چیزی که درحال حاضر به عنوان لیست هزینه‌ها مطرح شده تناسبی با خروجی که مردم در شهر می‌بینند ندارد و این سوال برانگیز است.
 
او تاکید می‌کند: البته برخی مسائل را هم نباید با حاشیه‌سازی درهم آمیخت. در جا‌هایی دیدم که به اجرا‌های آنلاین پرداخته بودند. اجرای آنلاین با توجه به شرایط کرونایی و شرایط جامعه طبق دستورالعمل‌ها طراحی و اجرا شد و اصلا امکان حضور مخاطب در سالن وجود نداشت.
 
فخاری می‌گوید: اما در عین حال تاکید می‌کنم رسیدگی به این امور خواسته شورا نیز هست و این جناح و آن جناح ندارد و ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ هم نباید فرقی از منظر دفاع از حق مردم و حق شهر کند و پیگیر این قضیه هستیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: