• يکشنبه ٢٧ بهمن ١٣٩٨-٠٩:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٠٩
محمد سالاری:

شهرداری در خصوص تهاتر املاک خود با برخی نهادها شفاف سازی کند

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خواستار شفاف سازی شهرداری تهران در خصوص تهاتر املاک شهرداری با برخی نهادها شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری در تذکری در خصوص تصمیم شهرداری تهران مبنی بر تهاتر املاک شهرداری با برخی از نهادها اظهار داشت: ما در جلسه ای که با شهردار تهران داشتیم این موضوع مطرح شد و ایشان با آن مخالفت کردند لذا چنین تصمیمی هنوز تبیین و شفاف سازی نشده است.

وی ادامه داد: اکنون مطلع شدیم ساختمانی که در گذشته متعلق به موسسه اطلاعات بود و برای استقرار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تجهیز شده بود، بدون اطلاع اعضای شورای شهر با ساختمانی متعلق به یکی از نهادها تهاتر می شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مفهوم تهاتر همان فروش است و باید با اطلاع اعضای شورای شهر تهران انجام شود. شهرداری تهران چنین تصمیماتی را باید طی مکاتباتی با شورای شهر تهران مطرح کند و اگر اعضای شورا با آن موافقت کردند، اقدام لازم انجام شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: مصلحت شهر و شهرداری در این تصمیمات باید در نظر گرفته شود. یکسری از ساختمان هایی که قرار است شهرداری تهاتر کند، هیچگونه مابه ازایی برای شهرداری ندارند و حتی ساختمان های مرغوبی هم نیستند.

وی ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان مردم در شورا باید در جریان کم و کیف اینگونه تصمیم گیری ها باشیم و این جزئی از اختیارات اساسی شورای شهر است. همانطور در روزهای اول این دوره به درستی شهرداری تهران را ملزم کردیم تا از فروش املاک و اراضی و حتی بهره برداری غیرقانونی و غیراصولی از آن ها توسط برخی نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی جلوگیری کند و از این طریق بسیاری از املاک و اراضی شهرداری در حال بازپسگیری است، انتظار از آقای حناچی اینست که اینگونه تصمیم گیری ها درفضایی شفاف و با اطلاع اعضای شورای شهر اتخاذ شود.

13-198

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: