• يکشنبه ٢٧ بهمن ١٣٩٨-٠٩:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٠٥
الهام فخاری:

در هیچ کشوری از رفراندوم برای تغییر نام کوچه ها استفاده نمی شود

فخاری در مورد استفاده از روش سنجش افکار عمومی در نام گذاری معابر افزود: اینکه نظرسنجی در ارتباط با نامگذاری ها در تهران لحاظ شود، باید براساس قوانین و آیین نامه ها باشد. در هیچ جا برای تغییر نام کوچه ها از رفراندم استفاده نمی شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، الهام فخاری در ارتباط با شیوه رای گیری در مورد نامگذاری معابر و کوچه ها در شورای شهر تهران طی تذکری گفت: مقررات در ارتباط با نحوه نام گذاری معابر باید لحاظ شود.

فخاری در مورد استفاده از روش سنجش افکار عمومی در نام گذاری معابر افزود: اینکه نظرسنجی در ارتباط با نامگذاری ها در تهران لحاظ شود، باید براساس  قوانین و آیین نامه ها و مقررات موجود تصمیم گرفت.

وی ادامه داد: براساس قوانین، وظایفی تعیین می شود که اشخاص تصمیمات و اقدامانی انجام دهند و این مورد نافی حقوق مردم نیست. قانون در ارتباط با نامگذاری معابر مشخص کرده که تصمیمات در کمیسیون و در نهادی به نام شورا اتخاذ شود و چارچوب آن نیز مشخص است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اختیارات شورا را نباید در تضاد با خواست  و رای مردم تلقی کرد، افزود: شورای شهر با رای مردم انتخاب شده و در یک نهاد انتخابی نیز نامگذاری ها براساس مقررات صورت می گیرد. اینکه شورا به سمت مردمی شدن و احصای آرای عمومی حرکت کند، مبارک و میمون است. اما مقررات چارچوب فعالیت شورا را تعیین می کند. در هیچ جا برای تغییر نام کوچه ها از رفراندم استفاده نمی شود.

9-198

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: