• دوشنبه ٨ مهر ١٣٩٨-١٤:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦١٨٠
سخنگوی شورای شهر تهران:

شورای شهر و شهرداری را متهم به پروژه شهیدزدایی نکنید

علی اعطا گفت: نمی توان مدیریت ارشد شهرداری و شورای شهر را متهم کرد که به پروژه شهید زدایی اجازه داده باشند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع حذف نام شهدا از معابر در ارتباط تلفنی با دکتر علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اظهار اینکه شورای شهر و شهرداری بلافاصله بعد از این موضوع واکنش نشان دادند گفت: بررسی های اولیه در این خصوص انجام و گزارشات مختلفی مطرح شد.

وی افزود: رویه اختصار نویسی در برخی از انواع تابلوها در سطح شهر به کوچه و خیابان ها نیز کشیده شد که البته ما چنین مسئله ای را برای کوچه ها و خیابان ها نمی پذیریم و دلیل موجهی نیست.

اعطا یادآور شد: شورای شهر تهران با توجه به اهمیت مطلب و جریحه دار شدن احساسات ملت شریف ایران نسبت به این قضیه، " کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا" را با حکم ریاست شورا تشکیل داد. بررسی این قضیه حدود یک هفته است که آغاز شده و در ظرف یک ماه گزارش آن منتشر خواهیم شد.

سخنگوی شورای شهر تهران از مطرح شدن مسائل در برخی رسانه ها ابراز تاسف کرد و گفت: نمی توان مدیریت ارشد شهرداری و شورای شهر را متهم کرد که به این پروژه شهید زدایی اجازه داده باشند. برخی اعضای شورا از خانواده معظم شهدا و ایثارگران بوده و در شورا حضور دارند و حتی خود شهردار نیز سالهای سال در جبهه های دفاع مقدس حضور داشتند لذا حرفهایی که مطرح شد درست نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید دو نوع موضع گیری در فضای عمومی را باید از هم تفکیک کرد گفت: برخی مسائل از احساسات مردمی است که به حق و فارغ از صحت و سقم این خبر جریحه دار می شود و ما موظف به پاسخگویی هستیم اما در این میان عده ای در تلاشند تا از مظهر وحدت انسجام ملی مانند ارزش های دفاع مقدس برای رقابت سیاسی استفاده کنند که به هیچ وجه پذیرفته نیست.

اعطا عنوان کرد: اگر در هر سطحی از لایه های شهرداری متوجه قصور و خطایی شویم این اطمینان را به مردم می دهیم که به شدیدترین شکل ممکن با خاطیان برخورد خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان این مصاحبه رادیویی ابراز داشت: مردم ما را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کرده اند لذا ما در شورا  به همراه دستگاه های مسئول از این ارزشها صیانت می کنیم ضمن اینکه حساسیت های رسانه ها و نهادهای مدنی و مردم در این خصوص به گونه ای بود که اگر قصوری هم در کار بوده  کسی در آینده جرأت چنین قصوری را به خود نخواهد داد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: