• چهارشنبه ١ ارديبهشت ١٤٠٠-٠٩:٤٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٢٦٧
اعطا توییت کرد:

شورای پنجم قاطعانه مصوبه اغواگر برج باغ را لغو کرد

سخنگوی شورای شهر تهران در رشته توییتی نوشت: شورای پنجم چنانکه وعده کرده بود، قاطعانه مصوبه اغواگر برج باغ را لغو کرد و در کنار حفاظت از باغات از طریق ممانعت از برج سازی در آنها، رویکرد تملک باغ ها را در پیش گرفت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در رشته توییتی نوشت: "طبق آماری که شهرداری ارایه می کند، در بازه زمانی ده ساله منتهی به لغو مصوبه اغواگر برج باغ (در اسفند ۹۶)، ۱۲۷هکتار از باغ های پایتخت به زیر ساخت رفت. البته می توان نشان داد که حتما بیش از اینهاست.

اسفند۹۶، شورای پنجم چنانکه وعده کرده بود، قاطعانه مصوبه اغواگر برج باغ را لغو کرد و در کنار حفاظت از باغات از طریق ممانعت از برج سازی در آنها، رویکرد تملک باغ ها را در پیش گرفت.

نتیجه تملک باغات، افزودن آنها به عرصه عمومی شهر است. یعنی بعد از حفاظت و صیانت از این میراث طبیعی شهر، آن را به عرصه عمومی شهر بیفزاییم. اگرچه در عرض عریض هزینه های شهر و شهرداری، نمی توان انتظار تملک پرتعداد و پرسرعت باغهای شهر را داشت.

در دوره فعلی مدیریت شهری، با اولویت مناطق کمتر برخوردار از حیث فضای سبز، ۱۸ باغ مجموعا به مساحتی در حدود ۹.۵ هکتار تملک شده است. بیش باد! اما مقایسه کنید اما‌ مقایسه کنید، تملک ۹.۵ هکتار باغ و افزودن آن به  عرصه عمومی  شهر در تنگناهای مالی فراوان از یک سو؛ و باغ سوزی ۱۲۷ هکتاری ده ساله با مصوبه اغواگر  برج باغ  از سوی دیگر!"

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: