• يکشنبه ٥ خرداد ١٣٩٨-٢٠:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٥٩٢
محسن هاشمی در مراسم چهلمین سالگرد ترورآیت الله هاشمی رفسنجانی و شهادت امیرمومنان بیان داشت:

عقلانیت و اعتدال ومیانه روی، عنصر اصلی تفکر آیت الله بود

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخی از چهره های سیاسی که سابقه تندروی را در کارنامه خود دارند اخیرا می کوشند، که نسبت هایی که در پیشینه خودشان وجود دارد را به آیت الله هاشمی رفسنجانی که عقلانیت و اعتدال ومیانه روی، عنصر اصلی تفکر ایشان بود ، نسبت دهند تاکید کرد: من از همه پژوهشگران ونخبگان علاقمند به تاریخ انقلاب دعوت می کنم، تا با بررسی مستندات و اسناد تاریخی، اینگونه ادعاها را راستی آزمایی کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران شب گذشته میزبان مراسم افطاری بود که همزمان با چهلمین سالگرد ترور آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهادت امیرمومنان در حرم امام راحل و مزار پدر گرامیشان برگزار شد.


محسن هاشمی ضمن خیر مقدم به روزه داران در این مراسم  با بیان اینکه امسال چهلمین سالگرد ترور آیت الله هاشمی رفسنجانی با  1400 سالمین سالگرد شهادت امیرمومنان مصادف شده است تصریح کرد: افتخار آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمام دوران زندگی این بود که بعنوان طلبه ای کوچک، شیعه وپیرو مولا ومقتدایش علی باشد و شخصیتهای انقلابی ما نیز به این افتخار نیز نائل شدند که همانند علی (ع) که توسط گروه انحرافی خوارج ترور شد، قرنی، مطهری، هاشمی و مفتح توسط گروهک انحرافی فرقان که خوارج زمان وادامه همان تفکر افراطی و سطحی در دین بودند ترور شدند.

 

وی افزود: و اگر مطهری و مفتح  به فیض شهادت نائل شدند، تقدیر این بود که هاشمی برای امام وانقلاب بماند و امام خمینی در پیام کم نظیر خود اینگونه فرمودند:

بسم الله الرحمن الرحیم‏

جناب حجت الاسلام مجاهد متعهد، آقای هاشمی عزیز

مرحوم مدرس که به امر رضاخان ترور شد، از بیمارستان پیام داد: «به رضاخان بگویید من زنده هستم». مدرس حالا هم زنده است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

...نمی ‏توانند شخصیت انسانی - اسلامی مطهری و هاشمی را ترور کنند؛ هر چند ترورها حساب شده و سازمان یافته باشند ... من به آقای هاشمی - فرزند برومند اسلام تبریک می‏گویم که در راه هدف تا نزدیک شهادت به پیش رفت. و سلامت و ادامه خدمت ایشان را از خدای تعالی خواستارم. و السلام علیه و علی عباد الله الصالحین.

روح الله الموسوی الخمینی

5 خرداد 1358

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته باید بدانیم که این تنها ترور آیت الله هاشمی نبود، ایشان بار دیگر نیز هدف ترور فیزیکی واقع شدند و طی 40 سال نیز صدها بار مورد ترور شخصتی و تخریب قرار گرفتند واین ترورها حتی امروز نیز که در سومین سال فقدان ایشان هستیم ادامه دارد.

محسن هاشمی تاکید کرد: افراطیون دوجناح داخلی و ضدانقلاب ، هنوز هم تفکر هاشمی و سیره میانه روی واعتدال را بزرگترین مانع افراط وتفریط می بینند و به همین خاطر شاهدیم که آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از رحلت نیز در اوج مظلومیت قرار دارد.

 

وی ادامه داد: اهانتها، تهمتها و توهین هایی که به ایشان از سوی چهره های تندرو می شود وبا کلیپ ها در فضای مجازی یا تولید فیلم ها و کتابهای سراسر تهمت و نفرت، سعی می کنند که محبوبیت واثرگذاری ایشان را در جامعه کمرنگ کنند، تعبیری که حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام، در این باره داشتند این بود که آیت الله هاشمی رفسنجانی، در دوره پایانی حیاتشان، نسبت به توهین ها وتهمت ها، بی تفاوت شده بود و من می خواهم این نکته را اضافه کنم که اگر ایشان به توهین ها وتهمت ها اهمیت نمی دادند، مردم نه تنها در برابر این تخریبها بی تفاوت نشده بودند بلکه با هرموج جدید تخریب، برحمایت خود از آیت الله هاشمی رفسنجانی، می افزودند و دیدیم نسبت به رد صلاحیت ایشان در سال 1392 چه واکنشی نشان دادند و تهمت لیست انگلیسی در آخرین انتخابات ایشان را چگونه با آرا میلیونی پاسخ دادند و تخریبها را چگونه در مراسم وداع، تشییع و تدفین کم نظیر ایشان جبران کردند که البته این وعده خداوند است که هرکس برای خدا عمل کند، خداوند قلوب مردم را با او همراه می کند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نوع دیگر تخریب، که پیچیده تر و عمیق تر است و ما باید در برابر آن هشیار باشیم گفت: نسبت دادن افکار و رفتارهایی به آیت الله هاشمی رفسنجانی است که در ممشا و سیره ایشان وجود ندارد و شاهد هستیم برخی از چهره های سیاسی که سابقه تندروی را در کارنامه خود دارند و کشور از این افراطی گری ها صدمات سنگینی خورده است، اخیرا می کوشند، که نسبت هایی که در پیشینه خودشان وجود دارد را به آیت الله هاشمی رفسنجانی که عقلانیت و اعتدال ومیانه روی، عنصر اصلی تفکر ایشان بود ، نسبت دهند که من همینجا از همه پژوهشگران ونخبگان علاقمند به تاریخ انقلاب دعوت می کنم، تا با بررسی مستندات و اسناد تاریخی، اینگونه ادعاها را راستی آزمایی کنند.

 

 

وی در تشریح ویژگی های این آیت الله اظهار داشت: ویژگی برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی، شفاف بودن بی نظیر ایشان بود که در قالب صدها مصاحبه ، سخنرانی و تالیف، اندیشه های خود را طرح کرد و حتی تنها شخصیت سیاسی در جهان است که با نگارش 36 جلد خاطرات روزنوشت، حوزه خصوصی و بخش محرمانه سیاست را نیز در معرض دید وقضاوت افکار عمومی قرار داد، پس چنین شخصیتی چه در دوران حیات و چه پس از رحلت ، از نقد و تحلیل استقبال می کند و خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی و دفتر نشر معارف انقلاب نیز همچون آیت الله، از نقد وبررسی های کارشناسی وعلمی اندیشه و عملکرد ایشان استقبال کرده واین انتقادات را مایه پویایی ، تعالی وزنده ماندن اندیشه ایشان می دانیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





اخبار مرتبط