• دوشنبه ٣ تير ١٣٩٨-٠٩:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٣٤٠
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران :

تئاتر شهر و تالار رودکی دو چشم شهر تهران هستند که باید از آن ها مراقبت کنیم

روز گذشته محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری که در تماشاخانه نوفل لوشاتو برگزار شد ؛گفت:چهارراه ولی عصر(عج) نقطه طلایی شهر تهران و مهم ترین حوزه فرهنگی ،اجتماعی و هنری شهر ماست

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، محمد جواد حق شناس با تأکید بر اهمیت چهارراه ولی عصر (عج) به عنوان مهم ترین حوزه فرهنگی ،اجتماعی و هنری پایتخت، افزود: تئاتر شهر و تالار رودکی دو چشم شهر تهران هستند که باید از آن ها مراقبت کنیم.

وی افزود: ما کمک می کنیم که بخش های هنری در پهنه رودکی بدون مداخله مدیریت شهری آرام آرام به محیطی برای حوزه های هنری شهر تبدیل شود.

حق شناس ادامه داد: «یکی از محورهایی که دو سال گذشته زمان زیادی از مدیریت شهری را به خود اختصاص داده پهنه رودکی است. ساختمان تئاتر شهر هم به عنوان یکی از مهم ترین ساختمان‌های منطقه 11 در بحث مرمت مورد توجه قرار گرفته است. اتفاق نگران‌کننده دو هفته گذشته ناشی از آسیبی بود که شهر با آن سال‌ها درگیر است و آن هم دستفروشان چهار راه ولیعصر است."

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح انضباط شهری که از سه شنبه هفته گذشته از سوی شهرداری منطقه 11 ، نیروی انتظامی ، یگان حفاظت شهرداری تهران، شرکت حریم بان و شهربان ، شرکت ساماندهی مشاغل، معاونت خدمات شهری و اتحادیه صنف پوشاک و البسه آغاز شده است؛ خاطر نشان کرد: «نقطه طلایی تهران چهارراه ولی عصر است که مهم ترین بخش اجتماعی و فرهنگی تهران است. تئاتر شهر چشم تهران است .

وی عنوان کرد: گام اول ما در پهنه رودکی بهسازی خیابان شهریار بوده که این پهنه به یکی از محورهای اصلی گذر مردم و مقصد گردشگری شهر تهران تبدیل شود. همچنین در پهنه رودکی حضور کتاب،هنر،گالری،کافه،هنرمندان و نخبگان شکل می گیرد تا شاهد حضور اصحاب فرهنگ و هنر باشیم.

حق شناس در خصوص اقدامات انجام شده در پهنه رودکی خاطر نشان کرد: در این پهنه 120 بنای ارزشمند شناسایی شده ، 15 ملک در حال تملیک است و در بودجه سال 98 اعتباری برای تملک 2 خانه در این پهنه اختصاص یافته است. همچنین پاکسازی جداره های تئاتر شهر و نور پردازی محوطه نیز توسط شهرداری منطقه 11 انجام شده است.

در ادامه محمد جواد رشیدی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 گفت: شهرداری تهران احساس تکلیف برای رسیدگی به تئاتر شهر دارد و نور پردازی ساختمان تئاتر شهر،احیای فضای سبز محوطه تئاتر شهر، ارتقای روشنایی بوستان دانشجو و شستشوی جداره ها نیز با همین رویکرد انجام شد. وی افزود: باز آفرینی بوستان دانشجو با رویکرد دربرگیری تئاتر شهر در دست مطالعه است و بازپیرایی و بازطراحی بوستان دانشجو با محوریت مجموعه تئاتر شهر انجام خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: