• سه شنبه ٥ مرداد ١٤٠٠-١١:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٠٥٨
حق شناس:

هرگونه توافق برای پادگان 06 بدون طی مراحل قانونی و تایید شورا فاقد اعتبار است

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به پنهانکاری شهرداری در انجام تفاهم با ارتش نسبت به ساخت و ساز در پادگان ۰۶ انتقاد کرد و گفت: هرگونه توافق بدون طی مراحل قانونی و تایید شورای شهر فاقد اعتبار است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در سیصدو چهاردهمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به تذکرات و مکاتبات مکرر پیشین در خصوص تفاهم نامه شهرداری تهران با ارتش پیرامون اراضی پادگان ۰۶ دال بر مخالفت اعضای شورای شهر با هر نوع توافق منجر به ساخت و ساز انبوه و ضرورت حفظ فضای باز آن اراضی برای شهر ادامه داد: اعضای شورای شهر بنا به دلایل اعلامی همچون تعارض جدی محتوای توافق با رویکرد شهر نفروشی شورای پنجم، وجود ابهامات جدی در مبانی قانونی و محتوای توافقات اولیه وجود ابهامات جدی در برخی پنهان کاری و عدم طی مراحل قانونی و اطلاع رسانی و اخذ مجوزهای لازم از شورا در توافقات اولیه ، وجود نگرانی های جدی در مورد آثار زیست محیطی ، اجتماعی و فرهنگی ، ترافیکی و اقتصادی و عدم انجام مطالعات لازم موضوع را منتفی می دانستند.

او ادامه داد: همچنین با اعلام مکتوب شهرداری مبنی بر اینکه توافقات با ارتش نهایی نشده و در جریان بررسی و مذاکره می باشد مسئله را خاتمه یافته تلقی می کردند. اما متاسفانه برخی گزارش ها  و اخبار رسانه ای حاکی نوعی پنهان‌کاری و توافقات پشت پرده بین شهرداری و ارتش می باشد .

حق شناس خطاب به شهردار اعلام کرد: شهرداری باید به صورت شفاف و رسمی آخرین اقدامات خود را در این زمینه به شورای شهر گزارش دهد.

وی با اشاره به اینکه معاملات مربوط به پادگان ۰۶ نیازمند تأیید شورای شهر و وزارت کشور است، تاکید کرد: هرگونه توافق بدون طی این مراحل فاقد اعتبار قانونی است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه هرگونه تخلف شهرداری در باب پنهان‌کاری ، فساد احتمالی ، تعهد بدون اخذ مجوز از شورا و عدم طی تشریفات قانونی در این خصوص مستوجب پیگرد قانونی است، ادامه داد  انتظار می رود مراجع قضایی حساسیت و توجه لازم را مبذول دارند .

حق شناس تاکید کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده و مکاتبه دکتر سید مصطفی میرسلیم نماینده  مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به حضور مقام معظم رهبری درخصوص نحوه واگذاری پادگان 06 به شهر با سیاق و روال واگذاری پادگان قلعه مرغی و تغییر کاربری نظامی به فضای سبز شهری و تبدیل آن به بوستان ولایت و نیز حساسیت افکار عمومی مقتضی است شهردار تهران از هرگونه نهایی سازی توافقات تا زمان اعلام نظر مقام معظم رهبری خودداری نمایند.

4-314

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: