• يکشنبه ١٩ فروردين ١٤٠٣-١٦:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٤١
بابایی مطرح کرد: 14-225

علت استفاده از اتباع و کودکان کار در حوزه پسماند چه بود؟/ اجرای طرح نوماند در تهران پس از عید فطر

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دغدغه استفاده از اتباع بیگانه و کودکان کار در حوزه جمع آوری زباله، به علت این موضوع اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران با افزایش حقوق در حال جذب کارگر ایرانی است.

به گزارش پایگاه طلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بابایی در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص فعالیت ها انجام شده و برنامه های در دست اقدام این سازمان؛ اظهار داشت: موضوع تجمیع پیمانکاران بر اساس طرح جامع پسماند انجام شد؛ پیش از این کار غیر اصولی انجام می شد و پیمانکاران پسماند، جمع آوری زباله و خطوط تفکیک در آراد کوه جدا بود و هیچ گاه نمی توانستیم گفتمان ثابت و مشترکی را بین آنها نهادینه کنیم.
بابایی با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکاران بازیافت، جمع آوری زباله، ام آر اف ها و خطوط تفکیک در آرادکوه با هم تجمیع و در اختیار یک پیمانکار قرار گرفت؛ اظهار داشت: این تجمیع تکلیف را مشخص کرد که در این حوزه با یک نفر واحد روبرو هستیم و این موضوع بر اساس طرح جامع پسماند است.
نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دغدغه استفاده از اتباع بیگانه و کودکان کار در حوزه جمع آوری زباله، به علت این موضوع اشاره کرد و گفت: علت، اتفاق نامطلوبی بود که از قدیم در شهرداری تهران پایه گذاری شده بود و شهرداری صرفا طبق قانون کار در تهران حقوق می داد و اضافه کار پرداخت نمی شد.
بابایی تأکید کرد: سال پیش حقوق گارگر خدمات شهری در شهر مشهد 12 میلیون بوده و امسال نیز با 35 درصد افزایش پرداخت می شود و این در حالی است که حقوق کارگر خدمات شهری در تهران سال گذشته 8 میلیون بود و با وجود تورم، کارگر ایرانی انگیزه ای برای کار نداشت و بنابر این گاهی اتباع بیگانه و کودکان کار را دیده می شدند.
 نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این موضوع از قدیم بوده است و یکی از اقدامات خوب این دوره این بود که حداقل حقوق، با اضافه کار دیده شد و اقدام اصولی در این حوزه انجام شد که بتوانیم کارگر ایرانی جذب کنیم.
بابایی با اشاره به موضوع پیام های 137، با بیان اینکه نباید خود را با سال 96 مقایسه کنیم، باید دید 96 چه چیزی تحویل گرفتند و 1400 چه چیزی تحویل دادند، اظهار داشت: سال 1400 مواجه شدیم با پیمانکارانی که تمام خودرو هایشان فرسوده بود و طی چهار سال با شعار نداریم و نمیشود، تهران را با بای یک ناوگان فرسوده مواجه کردند و نمی شد شهر را مکانیزه اداره کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران  افزود: سال 97 شهردار تهران افتخار شهرداری، اورهال پل کریمخان بود و درجه شهردار تهران این بود که برای تعویض هند ریل یک پل می جنگید؛ در سال 1400 با شهرداری روبرو هستیم که ناوگان فرسوده دارد و پیام 137 سال 1402 را با سال 1400 باید مقایسه کرد.
وی با اشاره به اجرای تکنولوژی های نوین حوزه پسماند در شهر تهران نیز تأکید کرد: در کمیسیون مخالف بودیم که نوماند در همه مناطق اجرا شود در حال حاضر به صورت پایلوت اجرا شده و مشکلات آن رفع و امیدواریم پس از عید سعید فطر با تبلیغات به صورت گسترده انجام و طرح اجرا شود.
 
کد خبر: 14-225

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: