• سه شنبه ١٠ بهمن ١٤٠٢-١٠:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٨٣
بابایی مطرح کرد:

انتقاد از عدم تقسیط عوارض پارکینگ و جرائم ماده 100/ کمیسیون نظارت به عدم اجرای صحیح مصوبه شورا ورود کند

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری تهران درباره عدم اجرای صحیح مصوبه تقسیط عوارض حوزه شهرسازی تذکر داد و گفت: شهروندان نباید در تقسیط عوارض، 50 درصد پیش پرداخت بدهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بابایی در دویست و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، با یادآوری تصویب طرح دو فوریتی تقسیط عوارض و مطالبات حوزه شهرسازی در تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ، اظهار داشت: در این مصوبه پرداخت عوارض به اقساط ۲۴ و ۳۶ ماهه تأکید شد اما بررسی ها و گزارش مردمی در ملاقات های مردمی مشخص است که مناطق ۲۲ گانه عوارض بهره برداری پارکینگی را تقسیط نمی کنند.
وی افزود: در اصلاحیه مصوبه در سال ۱۴۰۲ نیز بر مصوبه قبلی تأکید و تصویب شد که جرایم ماده ۱۰۰ نیز قابل تقسیط است اما مناطق ۲۲ گانه جرایم ماده ۱۰۰ را تقسیط نمی کنند.
بابایی با تأکید بر اینکه تخلف بعدی این است که شهرداری از مؤدیانی که می خواهند عوارض و مطالبات را تقسیط کنند؛ ۵۰ درصد پیش پرداخت می گیرد؛ اظهار داشت: این تخلف در حالی است که اگر پنجاه درصد را هم به صورت پیش پرداخت بدهند؛ جایزه خوش حسابی به آنها تعلق نمی‌گیرد.
 عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از کمیسیون نظارت شورا خواست به این حوزه و به این تخلف ورود جدی کند.
 
حبیب کاشانی، عضو شورا در پاسخ به تذکر بابایی بیان کرد: مصوبه مورد نظر شامل دو دریافت در زمینه عوارض و جرایم برابر ماده 100 می‌شود که اشکال قانونی دارد که در این زمینه جرایم باید پرداخت شود اما عوارض قابل تقسیط بوده که بر عهده ما و حکم دادگاه است. 
 
چمران نیز در توضیحات تکمیلی با تاکید بر اینکه جرایم ایراد قانونی نداشته و ندارد؛ گفت: این موضوع مصوبه شورا بوده و در حال اعمال و اجراست.
وی همچنین یادآور شد: موضوع پارکینگ در زیر مجموعه مبحث توسعه شهری می‌گنجد؛ در این باره هر آنچه در صحن شورا به تصویب رسیده باید بدون کم و کاست اجرا شود و با متخلفین برابر قانون برخورد شدید و قطعی خواهد شد. شورای شهر قطعاً و یقیناً به این مسئله رسیدگی خواهد کرد.

 

کد خبر:2-212

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: