• يکشنبه ١٩ فروردين ١٤٠٣-١٥:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٣٩
اقراریان تذکر داد:12-225

این نوع مدیریت پسماند و ارائه خدمات حق شهروندان ما نیست

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه این نوع مدیریت پسماند حق شهروندان ما نیست؛ نسبت به عملکرد شهرداری در این باره انتقاد کرده و خواستار توضیح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر، با انتقاد از روند طولانی مدیریت پسماند از سوی شهرداری، متذکر شد: با مردم لجبازی نکنید. کسی با لجبازی کردن با مردم به جایی نمی‌رسد. در خصوص مدیریت پسماند هر طرح و پروژه‌ای که قرار است انجام شود به جای توجه به جریانی که پشت موضوع پسماند وجود دارد؛ به مسئله همراه کردن مردم باید توجه شود. یعنی شرط اساسی و مهم تحقق اقدامات شهرداری همراه کردن مردم است. ما در اینجا در مورد حقوق شهروندی سخن می‌گوییم. 
اقراریان با تاکید بر اینکه این حق شهروندان است که از یک شهر تمیز برخوردار باشند؛ بیان کرد: ممکن است آنجه در اینجا گفتته می‌شود به مذاق برخی خوش نیاید اما مهم نیست. ما نماینده شهروندان هستیم و باید صدای آن‌ها باشیم. باید به این نکته توجه داشت که از وظایف شهردار تهران این است که زباله‌های شهروندان را به شیوه مناسب جمع آوری کند. توصیه می‌شود در خصوص مسئله پسماند، تمرکز بر مأموریت‌های شهرداری باشد که نظافت شهر، نظارت بر ساخت و سازها، آسفالت شهر به صورت اصولی از جمله آن‌هاست. 
رئیس کمیته نظارت شورا در خصوص مسئله کودکان کار نیز تذکر داد: صورت خوشی ندارد که ما مدام از تضییع حقوق کودکان کار در نقاط مختلف جهان سخن بگوییم اما در مورد کشور خودمان، چشم‌هایمان را بر این حقیقت ببندیم که در ساختار شهرداری تهران، از کودکان کار استفاده می‌شود. شهروندان بر عملکرد شما نظارت دارند. 
وی در ادامه با اشاره به طرح جامع پسماند نسبت به اجرایی نشدن آن انتقاد کرده و گفت: شهرداری متن قراردادهایی را در خصوص موضوع پسماند منعقد کرده در اختیار شورا قرار دهد تا در کمیسیون بررسی شود که آیا حقوق شهروندی در آن‌ها لحاظ شده و رعایت می‌شود. اگر پیمانکاری مرتکب خلاف شود، قرارداد مربوطه چگونه فسخ خواهد شد؟ اگر شورای بعدی سیاست دیگری در این باره اتخاذ کند تکلیف چیست؟ اینها ابهامات و سئوالاتی است که به صورت جدی وجود دارد. دوره‌ای که ما بخواهیم از طریق آزمون و خطا کار بیاموزیم، تمام شده است. 
اقراریان در پایان با بیان اینکه با عقلانیت، علم و دانش و روش‌هایی که امروزه وجود دارد، نمی‌توان لجبازی کرد؛ اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود با سفر به برخی کشورها، مشاهده و بررسی کنید که در همسایگی ما چگونه برخی از آن‌ها  از روش‌های جدید بهره برده و با سرعت پیشرفت می‌کنند. حق شهروندان تهرانی ما این نحوه جمع‌آوری پسماند و این نوع مدیریت و ارائه خدمات نیست. 
 
اقراریان در ادامه با بیان اینکه با عقلانیت، علم و دانش و روش‌هایی که امروزه وجود دارد، نمی‌توان لجبازی کرد، اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود با سفر به برخی کشورها، مشاهده و بررسی کنید که در همسایگی ما چگونه برخی از آن‌ها  از روش‌های جدید بهره برده و با سرعت پیشرفت می‌کنند. حق شهروندان تهرانی ما این نحوه جمع‌آوری پسماند و این نوع مدیریت و ارائه خدمات نیست. 
اقراریان در این باره که پیمانکار اجازه ندارد با لباس شهرداری از کودکان زیر 18 سال حتی اتباع، برای کار استفاده کند، خواستار ارائه گزارشی از تعداد برخوردهای انجام شده از سوی این سازمان در این باره شد.

 

کد خبر: 12-225

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: