• دوشنبه ٢١ اسفند ١٤٠٢-١٦:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٦٣
سوده نجفی؛

دعواهای درون‌جناحی، مردم را از مجلس ناامید می‌کند

انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تشکیل یک مجلس قوی و انقلابی که بتواند مشکلات مردم به‌ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل‌وفصل کند، دارای اهمیت بود. با همه انتقاداتی که شهروندان نسبت به برخی از امور معیشتی، رفاهی و اقتصادی داشته و دارند؛ اما باز هم پای صندوق‌های رأی آمدند و منتخبان خود را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور انتخاب کردند که در برخی از حوزه‌های انتخابیه به‌ویژه شهر تهران انتخابات به دور دوم رفت و باید در اردیبهشت‌ماه سال آینده دور دوم انتخابات برگزار شود. 
منتخبان ملت باید امروز قدردان مردم بوده و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به کار بگیرند و به دور از شعار و رقابت‌های درون‌گروهی به فکر مردم باشند. بیش از نیمی از نمایندگان مجلس دوازدهم را نمایندگانی که سابقه نمایندگی نداشته‌اند، تشکیل می‌دهند که در مجموع با وجود دسته‌‌بندی‌های درون‌جناحی؛ اما قاطبه مجلس دوازدهم از جریان اصول‌گرا هستند، ولی متأسفانه اختلاف‌نظرهایی در درون این جریان وجود دارد که در ایام انتخابات و ارائه فهرست‌های انتخاباتی نیز نمایان شد و امیدواریم این مسائل و موارد به مجلس دوازدهم تسری پیدا نکند.
همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیری که با اعضای مجلس خبرگان رهبری داشتند و بر پرهیز از اختلاف‌انگیزی در مجلس دوازدهم تأکید کردند که این هشدار صریح از سوی مقام معظم رهبری بلافاصله پس از انتخابات خطاب به نمایندگان، درباره سخنان اختلاف‌انگیز، دعوا راه‌ انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند کمتر سابقه داشته است. باید نمایندگان جدید به این توصیه رهبری توجه لازم را داشته باشند و عمل کنند تا از هرگونه بیانات اختلافی که تمرکز مجلس دوازدهم را از خدمت به مردم برهم بزند، دوری کنند. 
 
حل مشکلات مردم به جای دعوای درون‌جناحی 
تضارب آرا قطعا برای مجلس مفید و سبب پویایی بیشتر آن می‌شود؛ اما باید دقت کرد تا این موضوع سبب اختلاف و دعوا بر سر مسائل درون‌جناحی که مجلس را به حاشیه می‌برد و مردم را از نمایندگان خود در خانه ملت ناامید می‌کند، نشود. آنچه مهم و اصل است، حل مسائل و مشکلات کشور است که باید نمایندگان مجلس دوازدهم در این راستا تلاش کنند و نسبت به حفظ شأن و جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی و رأی شهروندان دقت نظر داشته باشند. 
امیدواریم که این مجلس بتواند به نحو احسن وظایف نظارتی و قانون‌گذاری خود را انجام دهد و به دور از هرگونه اختلافات با همکاری دولت سیزدهم، مسائل و مشکلات زیادی که امروزه بسیاری در کشور با آن مواجه هستند را رفع کنند.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: