• دوشنبه ٢ بهمن ١٤٠٢-١٤:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٣٧
معدنی پور تأکید کرد:

ضرورت مشارکت شهرداری تهران در توسعه مساجد در شهر تهران / لزوم توجه به ایمنی در ساخت مساجد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رشد مناسب بودجه پیشنهادی شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای سال 1403 بر ضرورت مشارکت شهرداری تهران در توسعه مساجد تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیستمین جلسه این کمیسیون که به موضوع بررسی عملکرد برنامه و بودجه مصوب سال 1402 شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران بر اساس مصوبه «برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری 1404 – 1401 » اختصاص داشت؛ گفت: گزارش ارائه شده از سوی شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران این نکته را نشان می دهد که اقدامات صورت گرفته در این حوزه در مسیر درست خود قرار گرفته است.
 وی با تأکید بر اینکه نقش شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران نقش سیاست گذاری است؛ بیان کرد: استفاده از مشارکت های مردمی و فعال کردن هیئت امناهای مساجد سیاست درستی است که هم اکنون شروع شده و تداوم آن در آینده امری ضروری به حساب می آید.
عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت:  تهیه آمایش سرزمینی مسجد و نیاز سنجی هر یک از مناطق شهر تهران در خصوص برخورداری از مساجد یکی دیگر اقدامات مناسب توسط شورای ساماندهی امور مساجد می باشد که در پی آن، نیازسنجی های لازم صورت گرفته و به وسیله آن می توان نقاط مورد نیاز به ساخت مساجد و یا توسعه و بهسازی مساجد را شناسایی کرد. ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، آمادگی خود را برای  حمایت از شورای ساماندهی مساجد اعلام می کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: بر خی از مناطق از جمله مناطق 6 و 22 با توجه به گزارشات ارائه شده با کمبود مسجد رو به رو هستند که در این خصوص نیاز سنجی های لازم می بایست انجام گیرد و پیگیری مقتضی در مورد تعداد زمین هایی که لازم است در این مناطق به این امر تخصیص داده شود نیز باید مشخص شود.
معدنی پور در ادامه گفت: ساختار دبیرخانه شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران می بایست تعیین تکلیف شود و در این خصوص معاونت شهرسازی باید پیگیرانه وارد عمل شود.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید احداث، توسعه و گسترش مساجد از مدیریتی واحد برخوردار باشد؛ گفت: این مسئولیت باید به شورای ساماندهی واگذار شود تا از پراکنده کاری در این بخش جلوگیری به عمل آید. همچنین می بایست درخواست ها به این شورا ارسال شده و بررسی آنها در دستور کار آن قرار گیرد.
وی ادامه داد: در بودجه 1403 حتماً باید به موضوع توسعه مساجد توجه شده و از پراکندگی بودجه در این حوزه جلوگیری به عمل آید. ما در بودجه سال 1402 تلاش کردیم تا این موضوع انجام شود و بودجه واحد ایجاد شد اما هنوز تحقق صد درصدی در این حوزه به دست نیامده است و باید تلاش شود تا در بودجه 1403 این مهم حاصل شود.
معدنی پور گفت: ضرورت دارد تا شهرداری تهران به موضوع رعایت معماری اسلامی توجه داشته باشد و نظارت بر ساخت مساجد با توجه به این موضوع صورت گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: ارسال گزارش های شش ماهه از مجموعه عملکرد شورای ساماندهی مساجد به شورای اسلامی یک ضرورت مهم است که متأسفانه تا کنون این امر محقق نگردیده است. 
وی گفت: برای سال 1403 بودجه مناسبی از سوی شهرداری برای حوزه فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده که باید از این فرصت استفاده کرد و توجه ویژه ای به مساجد داشت.
معدنی پور با بیان اینکه تحقق تکالیف شهرداری در برنامه چهارم، اولویت دارد؛ خاطر نشان ساخت: در برنامه چهارم در حوزه کمک به توسعه مساجد پیش بینی هایی صورت گرفته به نحوی که شهرداری می بایست در پروژه ساخت و کمک به توسعه  30 مسجد تا پایان برنامه اقدام کند. ما در این حوزه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی حمایت های لازم را خواهیم داشت.
وی در پایان جلسه خواستار استفاده از شاخصه های معماری ایرانی و اسلامی در ساخت مساجد و توجه به موضوع ایمنی در این حوزه شد و گفت: در ساخت مساجد باید شرایط خاص معلولان، جانبازان، سالمندان و همچنین بانوان برای حضور در مساجد مورد نظر قرار گیرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: