• چهارشنبه ٨ آذر ١٤٠٢-٠٩:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠١٨
معدنی پور:

شهرداری تهران محور قرارگاه آسیب‌های اجتماعی باشد/ شورا پیگیر هوشمندسازی گرمخانه های تهران است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران می تواند محوریت قرارگاه آسیب های اجتماعی شهر تهران را بر عهده داشته باشد و تمامی دستگاه ها و نهاد ها را بر سر یک میز جمع کند و از ظرفیت آنان جهت پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، یکصد‌ و دوازدهمین جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور اعضا و به ریاست نرگس معدنی پور در سازمان رفاه، خدمات و مشاركتهاي اجتماعي شهرداري تهران جهت بررسی گزارش عملكرد برنامه و بودجه سال 1402 این سازمان براساس مصوبه برنامه چهارم تحول و پيشرفت شهر تهران بر مبناي تحقق عدالت شهري سال 1401 - 1404 برگزار شد.
در ابتدای این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک هفته بسیج گفت: امیدواریم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در ارائه خدمات به مردم شهر تهران، تفکر و روحیه بسیجی را ملاک و معیار عمل خود قرار دهد.
 معدنی پور با بیان اینکه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از موضوعات مهم مورد نظر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران است، افزود: سازمان رفاه، خدمات و مشاركتهاي اجتماعي شهرداري تهران همواره در این زمینه بسیار فعال عمل کرده و حتی اقدامات این سازمان در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی قابلیت الگوسازی در سراسر کشور را دارد.
وی ادامه داد: اتخاذ رویکرد قرارگاهی شهرداری در حوزه اجتماعی قابل تقدیر و تشکر است و همین عملکرد خوب سبب شد تا شهردار تهران نماینده ویژه رییس جمهور در حوزه آسیب های اجتماعی شوند که این خود فرصت مغتنمی است برای هم افزایی همه دستگاه های مرتبط و مسئول در حوزه آسیب های اجتماعی.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ضمن تشکر از اقدام سازمان درخصوص هوشمندسازی گرمخانه های تهران از طریق سیستم اسکن عنبیه چشم افراد گفت: یکی از مطالبات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از سازمان، هوشمندسازی گرمخانه ها می باشد که در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
معدنی پور خاطر نشان کرد: هزینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار زیاد است. لذا ضرورت دارد سازمان خدمات اجتماعی شهرداری به موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی  به صورت جدی، ویژه و تخصصی بپردازد.
وی در خصوص استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها در قرارگاه آسیب های اجتماعی شهر بیان داشت: در قرارگاه اجتماعی تمامی مسئولین مربوطه از سایر نهادها دور یک میز جمع میشوند و به بررسی و رفع مشکلات با کمک یکدیگر می پردازند. دستگاه ها در این مدل باید مسئولیت های کاری خود را بپذیرند و پاسخگوی آن باشند.
در این قرارگاه، شهرداری تهران محوریت کار را بر عهده دارد. شورای شهر تهران نیز در کنار شهرداری از سایر نهادها مطالبه گری دارد تا این نهادها نسبت به مسئولیت های خود در قرارگاه آسیب های اجتماعی اقدام لازم را در دستور کار قرار دهند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: