• شنبه ٣٠ دی ١٤٠٢-١٤:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٢٠
معدنی پور خواستار شد:

ایجاد بستر لازم از سوی شهرداری تهران برای کار داوطلبانه و جهادی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خواستار ایجاد بستر لازم از سوی شهرداری تهران برای بهره گیری از ظرفیت های کار داوطلبانه و جهادی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دومین جلسه حمایت از کار داوطلبانه و کار جهادی بیان داشت: شهرداری تهران یکی از نهادهایی است که در طول ادوار گذشته تلاش داشته تا مشارکت های اجتماعی مردم را در اداره شهر جلب کند بر همین اساس ساختارهای خوبی در شهر تهران ایجاد شد.
وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی سازمان رفاه و مشارکت های اجتماعی در شهرداری تهران موضوع مشارکت های مردمی است. بر اساس اهمیت موضوع در دوره سوم شورا به منظور حمایت از کار داوطلبانه و کار جهادی مصوبه ای را به تصویب رساند تا فرایندها و سازوکارهای کار داوطلبانه و کار جهادی مشخص شود. متاسفانه با وجود این مصوبه و ساختارسازی هایی که تا کنون انجام شده اما همچنان می بینیم که در این خصوص نقص هایی وجود دارد که درهمین خصوص ستاد می بایست عملیاتی تر عمل کرده و در نقش راهبری، سندی جامع در این بخش تهیه کند.
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما در حوزه کار داوطلبانه نیازمند بانک اطلاعاتی از فعالان این عرصه هستیم. توجه به این نکته ضروری است که برای ترویج کار جهادی نیازمند ساز و کاری مشخص هستیم تا گروه های فعال شناسایی شوند که البته تاکنون در این خصوص اتفاق خاصی نیافتاده است. 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: دبیرخانه این ستاد باید با توجه به لایحه بودجه 1403 شهرداری تهران، در حوزه مشارکت های اجتماعی بررسی های لازم برنامه ها و بودجه را داشته باشد و گزارش آن را در جلسه بعد ارائه کند. تحقق این موضوع مستلزم آن است که کمیته ای تشکیل و امور را پیگیری کند. 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: بودجه هایی که به صورت پراکنده در شهرداری وجود دارد باید به نوعی در یک  راستا قرار بگیرند. اگر هدف و رویکرد اصلی مدیریت شهری در دوره ششم این است که مدیریت شهر مردمی سازی شود، لازمه اش این است که از منابع به درستی استفاده کند.
معدنی پور در ادامه این جلسه گفت: شناسایی زمینه های کار داوطلبانه و جهادی در همه ابعاد مرتبط با مدیریت شهری با تاکید بر نیازهای آن و در راستای ارتقا کیفیت زندگی شهری و همچنین احصا چالش های موجود در خصوص مشارکت داوطلبانه شهروندان و گروه ها و سازمان های مردم نهاد در توسعه کار داوطلبانه و جهادی در حوزه های مرتبط با مدیریت شهری به همراه ارائه راهکارها در این بخش از جمله اقداماتی است که می بایست در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: شهرداری باید بستر لازم را برای کار داوطلبانه فراهم کند و در این زمینه مولفه های تشویقی لازم را در نظر بگیرد. یکی از اقداماتی که شهرداری در سال های قبل به منظور استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی انجام داد ایجاد سراهای محلات و مدیریت محله بود ولی از آنجائیکه این ظرفیت خوب در شرایطی دچار کج سلیقه گی های مختلف قرار گرفت نتوانست طبق الگوی مناسب در زمینه مشارکت مردمی موفق عمل کند و باعث گردید تا این ظرفیت که می توانست الگویی برای مشارکت مردم در شهر باشد هم اکنون خود به چالشی بزرگ تبدیل شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: