• سه شنبه ٤ ارديبهشت ١٤٠٣-١٥:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٧٣٧
معدنی پور خواستار شد 11-230

اصلاح ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خواستار اصلاح ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مناطق و نواحي شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و سی ومین جلسه این شورا پس از استماع گزارش معاون امور اجتـماعی و فـرهنگی شـهرداری تهران گفت: کار در حوزه فرهنگی و اجتماعی، خصوصاً در دوران پس از کرونا کار بسیار سختی بود. ایجاد اعتماد برای حضور اجتماعی مردم واقعا کار پیچیده ای بود که مدیریت شهری ششم تلاش خود را برای تحقق آن انجام داد تا حضور میدانی مردم در برنامه ها در دوران پس از کرونا را احیا کند.
وی ادامه داد: این موضوع نیاز به اقدامات خلاقانه ای داشت که شاهدیم شهرداری تهران با برگزاری برنامه های جمعی در میادین شهر تهران ضمن احیا هویت میادین شهر و احیای آیین ها و مناسب های ملی و مذهبی باعث شد شاهد حضور چند ده هزار نفری مردم در برنامه ها باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر، امام رضایی ها، محرم شهر و قهرمان شهر نمونه هایی از برنامه های موفق بوده است. برای شادی و تفریح هم در دوران پس از کرونا ما نیازمند الگو و مدل جدیدی بودیم که مدیریت شهری ششم تلاش کرد تا با طراحی الگوهای مختلف در مناسبت های ملی و مذهبی اقدامات خوبی را رقم بزند.
وی گفت: جشنواره شهر رمضان امسال نمونه  بارزی از حضور پر شور مردم بود. 
معدنی پور تأکید کرد: برای ارتقاء کیفیت برنامه ها و تحقق اهداف کلان برنامه چهارم توسعه، به خصوص در حوزه فرهنگی و اجتماعی که مدام در حال تغییر است؛ نیاز به ارزیابی و اسیب شناسی های مستمر می باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نماز عید فطر امسال با کمک شهرداری تهران بسیار متفاوت نسبت به سال های قبل برگزار شد. از آنجا که نماز عید فطر علاوه بر داشتن بعد اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی جنبه شادی و جشن و سرور دارد می بایست برنامه های فرهنگی با رویکرد نشاط اجتماعی در آن مورد توجه قرار می گرفت که این موضوع با کمک شهرداری خیلی پر رنگ تر دیده شد.
وی ادامه داد: پویش "روزه اولی ها" و برپایی بیش از 200 موکب مردمی با تنوع زیاد از جمله برنامه های اجرا شده برای نماز عید فطر بود. همچنین طراحی پویش بهار قران و بهار ایران که خود از 5 پویش دیگری تشکیل شده بودند کار خلاقانه ای بود. برگزاری بیش از 1000 محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان و حضور در نمایشگاه قران با محور کعبه ابراهیمی از دیگر برنامه های مناسب حوزه فرهنگی بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: همکاران ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تلاش زیادی را در طول سال و حتی در روزهای تعطیل انجام می دهند و وقت گذاری زیادی را صرف می کنند بر همین اساس ضروری است تا ساختار معاونت اجتماعی در مناطق و نواحي و حوزه های ستادی اصلاح و ابلاغ شود. همچنین در نظر گرفتن سقف اضافه کار و تعطیل کار برای همکاران حوزه فرهنگی و اجتماعی یک ضرورت است.از دیگر موارد قابل توجه در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران این است که باید بودجه بخش حقوق و مزایا از بودجه برنامه ای حوزه فرهنگی و اجتماعی جدا شود.
 
کد خبر: 11-230

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: