• يکشنبه ٢٦ فروردين ١٤٠٣-١٥:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٧٣
معدنی پور تأکید کرد: 7-227

ضرورت همکاری سازمان بهزیستی با مدیریت شهری برای مدیریت چالش های اجتماعی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن اشاره به چالشها و آسیبهای اجتماعی در شهر تهران، بر ضرورت همکاری سازمان بهزیستی با مدیریت شهری برای مدیریت چالش های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و بیست و هفتمین جلسه این شورا: شهر تهران به مانند دیگر کلانشهرهای جهان با چالش ها و مسائل مختلفی رو به رو است که مدیریت آن ها به همکاری مشترک بین سازمانی نیاز دارد.
عضو شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مهمترین چالش های شهرتهران آسیب های اجتماعی و مسائل مرتبط با کیفیت زندگی شهروندان است. مدیریت شهری و بهزیستی به دلیل ماهیت فعالیت میدانی خود نقش مهمی در مدیریت این چالش ها دارند بر همین اساس همکاری بین این دو نهاد می تواند تاثیر بالایی در مدیریت چالش ها و مسائل اجتماعی و بهبود خدمات و حمایت های اجتماعی برای شهروندان و در نهایت اطمینان از استفاده کارامد از منابع و ارائه خدمات موثر به مخاطبین را داشته باشد.
وی افزود: قطعاً با ایجاد یک چارچوب همکاری قوی بین شهرداری و بهزیستی می تواند تاثیر بسزایی را در طراحی و پیاده سازی راه حل های موثر درخصوص مدیریت چالش های اجتماعی سطح جامعه داشته باشد.
معدنی پور افزود: خشونت های خانوادگی از جمله موضوعاتی است که بیشترین آسیب آن متوجه بانوان می شود. مقرر شده بود تا سازمان بهزیستی مکان هایی را راه اندازی کند که در صورت بروز حادثه ای از سوی همسر افراد بتوانند به صورت موقت در آن مکان اسکان پیدا کنند.سازمان بهزیستی چه اقداماتی برای توسعه کالبدی این مکان ها نموده است؟
وی همچنین به طرح چندین سئوال درباره اقدامات سازمان بهزیستی پرداخت و  گفت: شیوع و کاهش سن خودکشی از موضوعات مهمی است که سند ملی جلوگیری از شیوع خودکشی تنظیم و به دستگاه های مرتبط ابلاغ شده است. سازمان بهزیستی برای مهار و کنترل خودکشی چه اقداماتی کرده است؟ اقدامات سازمان بهزیستی در خصوص عملیاتی شدن شهر دوست دار سالمند چه بوده است؟
رئیس کمیسیون فراهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تأکید کرد: توجه مضاعف به موضوعات فرهنگی برای معلولین علاوه بر امکانات رفاهی باید از سوی سازمان در دستور کار قرار گیرد.
معدنی پور در پایان گفت: کودکان تحت پوشش سازمان بعد از رسیدن به سن قانونی سازمان را ترک می کنند. سازمان بهزیستی برای ورود افراد تحت پوشش خود به چرخه زندگی در جامعه چه اقداماتی انجام می دهد؟
 
کد خبر: 7-227

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: