• سه شنبه ١٢ دی ١٤٠٢-١٥:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢١٣
معدنی پور تأکید کرد:16-205

حفظ کاربری مجموعه های ورزشی واگذار شده شهرداری به وزارت ورزش+گزارش تصویری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت حفظ کاربری مجموعه های ورزشی واگذار شده شهرداری به وزارت ورزش، تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجمین جــلسه علنی این شورا در جریان بررسی لایجه «مجوز واگذاری و انجام معامله (تهاتر) هفت فقره املاك متعلق به شهرداری تهران با ملك موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان» اظهار داشت: این تهاتر، اقدام مؤثری است در خصوص دو پروژه مهم و اولویت دار شورای شهر در برنامه و بودجه سال جاری.
وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی یکی از مخالفان این طرح بود اما با توجه به اینکه پروژه شهید شوشتری و خط 7 مترو تهران برای مدیریت شهری دارای اولویت بود؛ کمیسیون با اجرای آن همراهی کرد. توجه به این نکته ضروری است این طرح یک تهاتر است و قرار است چیزی داده شود و چیزی در قبالش گرفته شود که معادل دریافتی، تأثیر بسیار زیادی در حوزه حمل و نقل دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: این تهاتر درآمد پایداری را برای شهرداری ایجاد می کند بر همین اساس شرط ما در کمیسیون این بود که مجموعه های واگذار شده از سوی اداره کل ورزش تغییر کاربری داده نشوند و کاربری ورزشی مجموعه ها حفظ گردند که آنها نیز طی نامه ای این را رسماً اعلام کردند.
معدنی پور گفت: تبصره ای هم در لایحه در نظر گرفته شد مبنی بر اینکه در ازای املاک واگذار شده نسبت به معوض و تأمین اعتبار مورد نیاز در لایحه بودجه برای ایجاد مجموعه های ورزشی هم اقداماتی را در بودجه 1403 صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود شهرداری، معطل مطالباتش از دولت شود که تاکنون نمی توانست پروژه های خود را به مرحله اجرا درآورد. هرچند که موضوع مطالبات از دولت در ادوار گذشته نیز وجود داشته و این امر جدیدی نیست.

 گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:
yun.ir/6u8xn2

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: