• دوشنبه ١٣ آذر ١٤٠٢-١٠:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٤٤
آقامیری:

مناسب‌سازی معابر تهران برای معلولان مرحله به مرحله در حال انجام است

نایب‌رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت مناسب‌سازی معابر و ارائه تسهیلات به معلولان در تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از کیهان، حجت‌الاسلام سیدمحمد آقامیری در مورد آخرین وضعیت مناسب‌سازی معابر شهر تهران اظهار داشت: در موضوع مناسب‌سازی معابر برای معلولان امسال نسبت به دوره گذشته، بودجه بسیار خوبی اختصاص دادیم، با این حال، چون وسعت معابر شهر تهران 750 کیلومتر مربع است، شاید این توقع خیلی به جا نباشد که همه پیاده‌روهای شهر تهران را مناسب‌سازی کنیم، اما مرحله به مرحله این موضوع در حال انجام است. حتی پیاده‌رو‌های جدید بر اساس استانداردهای جدید و قرار دادن موزائیک‌های بساوایی انجام می‌شود، ضمن اینکه ما سامانه 137 را برای معلولین فعال کردیم که هر نقطه از شهر که معلولین برای تردد به محل مورد نظر خود، زائده یا مانعی می‌بینند، بلافاصله به سامانه 137 اطلاع دهند تا آن مانع یا زائده برطرف شود. 
آقامیری افزود: اتوبوس‌های جدیدی که در حال خریداری هستند و اتوبوس‌هایی که مهرماه در افتتاحیه رونمایی شدند، تماماً امکاناتی مثل رمپ را به خود اختصاص داده‌اند تا معلولین به راحتی بتوانند همراه با ویلچر وارد اتوبوس شوند و این فضاسازی برای آن‌ها دیده شده است.
همچنین تسهیلات دیگری همچون اختصاص حدود حداقل 40 دستگاه ون برای رفت و آمد معلولین که قابلیت اتصال ویلچر را دارند، فراهم شده است. 
وی تأکید کرد: ممکن است چند درصد نواقص در بعضی از این ون‌ها و تاکسی‌ها وجود داشته باشد که عمدتاً به دلیل افزایش تقاضا در برهه‌های زمانی خاص رخ می‌دهد، اما سرویس‌هایی که در نظر گرفته شده‌اند، بیش از اندازه مورد نیاز است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: