• دوشنبه ٢٩ آبان ١٤٠٢-١٥:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٥٧
آقامیری مطرح کرد:

مطالعات "تراموا" هنوز به شورای شهر تهران ارسال نشده است

عضو شورای شهر تهران گفت: مطالعات راه‌اندازی تراموا در تهران هنوز از سوی شهرداری به شورای شهر برای بررسی همه‌جانبه ارسال نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری؛ در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره مطالعات راه‌اندازی "تراموا" در تهران اظهار کرد: هنوز مطالعات شهرداری تهران درباره راه‌اندازی تراموا در تهران به شورای شهر ارائه نشده است؛ اما امروز درباره حمل و نقل عمومی یک جلسه هم‌اندیشی برگزار خواهد شد و ممکن است این موضوع مطرح شود. 
وی گفت: به محض دریافت مطالعات، بررسی همه‌جانبه ترافیکی، اقتصادی، فنی و اجتماعی درباره تراموا در شورای شهر انجام خواهد شد.
شهرداری تهران قصد دارد تراموا را (نوعی قطار برقی شهری است که واگن‌های آن بر روی ریل‌هایی که در خیابان تعبیه شده‌اند، حرکت می‌کند) به جمع وسایل حمل و نقل عمومی تهرانی‌ها اضافه کند تا ضمن تغییر چهره شهر، گامی در جهت گسترش و ارتقای کیفیت شبکه حمل و نقل عمومی بردارد.
مصوبات 156 و 175 شورای عالی ترافیک شهرداری‌ها را مکلف کرده که طرح جامع حمل و نقل شهر تهران که در گذشته تهیه شده بود را به‌روز‌رسانی کنند؛ برای تحقق این امر، یک سال است سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قراردادی با کنسرسیومی (شرکتی بزرگ، متشکل از چند شرکت) منعقد کرده تا به‌روز‌رسانی طرح جامع انجام شود. در حال حاضر مطالعات این طرح به اتمام رسیده و به‌زودی آن را به شورای عالی ترافیک کشور ارسال می‌کنیم.
براساس مطالعات انجام شده 3 کریدور، شرایط اجرای تراموا را دارند که شامل پایانه شرق جدید تا تهرانسر، جنت‌آباد تا میدان فاطمی و مسیر تردد اتوبوس‌های بی.‌آر.تی در بزرگراه اشرفی اصفهانی است.
این مطالعات برای انجام مشورت و نظارت در اختیار شورای شهر تهران قرار می‌گیرد و شورای عالی ترافیک به عنوان مرجع اصلی، نظر نهایی را خواهد داد. بعد از تأیید طرح توسط شورای عالی ترافیک، شهرداری وارد فاز نخست اجرای طرح می‌شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: