• دوشنبه ١٢ تير ١٤٠٢-٠٧:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٠٠٨
پیرهادی مطرح کرد؛

شورای شهر مطالبات معیشتی آتش نشانان را پیگیری می کند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با حضور در سازمان آتش نشانی گفت: يكي از مهم ترين اولويت هاي اين دوره شورا پاسخ به مطالبات به حق آتش نشانان و رفع مشكلات معیشت و مسکن آنهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران،  مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان هشتادمین جلسه این کمیسیون که با حضور مهدی بابایی و سوده نجفی در سازمان آتش نشانی برگزار شد، آتش‌نشانان را افرادی خدوم، ایثارگر و بی‌ادعا توصیف کرد و افزود:آتش‌نشانان جان خود را برای نجات جان سایر انسان‌ها از دست می‌دهند.
وی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهمی که امیدواریم در این دوره مديريت شهري با پيگيري هاي سازمان آتش نشاني اتفاق بیفتد موضوع شهید دانستن آتش‌نشانانی است که در حین خدمت جان خود را برای شهروندان ایثار می‌کنند.
وی با بیان اینکه کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از ابتدای دوره ششم شورای شهر دغدغه حقوق و مزایای پرسنل سازمان آتش نشانی را داشته است، گفت: موضوع حقوق و مزایای کارکنان آتش نشانی یکی از خطوط قرمز ما و مدیریت شهری بوده است که اکنون با تمهیدات اندیشیده شده حقوق و مزایای آنان افزایش یافته است.
پیرهادی تاکید کرد: اکنون موضوع حقوق و مزایای آتشنشانان حل شده و برای موضوع مسکن آنان نیز که از دغدغه‌های اعضای شورای شهر بود اقدامات مناسبی انجام شده و در این دوره مدیریت شهری، می بایست به نحو عادلانه ای آتش‌نشانان خانه‌دار شوند و ما تا حصول نتیجه این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: یکی از موضوعات که سازمان آتش نشانی با آن در ارتباط است موضوع استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای بهره‌ مندی کارکنان آتش نشانی از مزایای متناظر با بیمه تامین اجتماعی نظير بازنشستگي و مزاياي سختي كار است.
وی افزود: این موضوع را از شورای عالی استان‌ها و مجلس شورای اسلامی با همکاری اعضای کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری پیگیری خواهیم كرد.
پیرهادی با بیان اینکه ایستگاه‌های آتش نشانی باید از وضعیت مطلوبی برای حضور آتش‌نشانان برخوردار باشند نیز تاکید کرد: آتش‌نشانان باید در ایستگاه‌های آتش نشانی آرامش داشته باشند تا برای مواقع بحران آمادگی لازم را داشته باشند و در اين خصوص برخي ايستگاهها ضعف هایی دارند.
به گفته وی ، توجه به حریق و افزایش ایمنی بازار تهران و مراکز تجاری، تهیه طرح جامع آتش نشانی هوشمند، راه اندازی سامانه بر خط پایش ایمنی ساختمان های شهرداری تهران، از موضوعات مهم در حوزه کاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران است.
وی، احصاء تخلفات دفاتر خدمات الکترونیکی شهر و مهندسان ناظر در كنترل ضوابط ایمنی و آتش نشاني در ساختمان ها و برخورد جدي با متخلفان اين حوزه را از دیگر موضوعات سازمان آتش نشانی برشمرد و گفت: سازمان آتش نشانی باید در حوزه رعايت ضوابط ايمنی در ساخت و سازها و برخورد با تخلفات احتمالی با جدیت ورود کند چرا که جان شهروندان و آتش‌نشانان ما در پی انجام این تخلفات به خطر می‌افتد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: