• چهارشنبه ٢٧ ارديبهشت ١٤٠٢-٠٩:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦٢٥
بابابی خبر داد:

تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات قراردادهای سرمایه گذاری در پایتخت

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری تهران از ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کارگروهی متشکل از شورای شهر و مدیریت شهری برای حل اختلاف و مشکلات قرادادهای سرمایه گذاری سال های گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهرن، مهدی بابایی با اشاره به بازدید خود از سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: طی بازدیدی که از سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی داشتیم، گزارشی از اقدامات وبرنامه های آتی سازمان توسط مدیرعامل این سازمان ارائه شد، که واقعا نشان دهنده عزم جدی مدیرعامل سازمان بر حل مشکلات و تسهیل گری زمینه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای پیشرفت وآبادی تهران بود با توجه به گزارش ونقاط ضعف وقوت ارائه شده، پیشنهاداتی جهت تسهیل گری مشارکت مردم و سرمایه گذاران ارائه کردم.

وی افزود: نخستین توصیه من این بود که باید موضوع ارتقا فرهنگ سازمانی در زمینه جلب مشارکت مردم و سرمایه گذاران برای پیشرفت شهر را در شهرداری تهران توسعه دهیم و به این نکته تاکیدکنیم که بزرگترین فرصت پیشرفت وتوسعه شهر استفاده از مشارکت مردم و سرمایه گذاران است.

بابایی بیان کرد: در همین راستا توجه به آموزش سازمانی دارای اهمیت به سزایی بوده تا روش های مختلف سرمایه گذاری در شهرداری برای جلب سرمایه گذاران استفاده شده و تنها به روش های محدود اکتفا نشود.

 بابایی یادآور شد: در این حوزه لازم است آموزش های ویژه ای را برای مدیران سرمایه گذاری و شهرداران مناطق ونواحی داشته باشیم تا بتوانیم در این بخش مشارکت ها را توسعه دهیم.

 وی با اشاره به لزوم ارزیابی مدیران مناطق 22گانه شهر تهران تاکید کرد: اینکه چقدر مدیران شهری توانسته اند از فرصت مشارکت مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه شهر استفاده کنند، باید یکی از موضوعات ارزیابی مناطق قرار گیرد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه صحبت های خود برگزاری همایش های مختلف در حوزه ارایه فرصت های سرمایه گذاری را یکی دیگر از راهکارهای جذب سرمایه و جلب مشارکت های مردمی دانست و افزود: البته انجام این کار منوط به احصا تا تمامی فرصت های سرمایه گذاری در شهر تهران بوده تا سرمایه گذاران با انواع علایق و سلایق را جلب نظر نمود.

وی با بیان اینکه همکاران دستگاه های نظارتی شهرداری در این حوزه باید تسهیلگر بوده و کمک کنند تا در قالب یک قرارداد برد- برد به توسعه شهر تهران کمک کنند. در ادامه‌ به موضوع حل پرونده های اختلافات بین شهرداری وسرمایه گذاران که در سنوات گذشته منعقد شده اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد شد تا براساس مفاد اساسنامه سازمان کارگروهی متشکل از شورای شهر و مدیریت شهری تشکیل شود تا نسبت به حل موضوعات بین سرمایه گذاران و شهرداری اقدامات لازم انجام شود.

مهدی بابایی بیان کرد: اعتقاد داریم اگر پروژه های اختلافی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی که از سنوات گذشته بر زمین مانده به نتیجه برسد، می توان شاهد تحول جدی در شهر باشیم. 

وی در انتها یادآور شد: پیشنهاد کردیم با استفاده از مفاد اساسنامه قبل از اینکه قراردادها برای حل اختلاف به قوه قضائیه و یا کمیسیون ماده 38 ارجاع داده شود، کارگروهی تشکیل شده و اختلاف بین شهرداری و سرمایه گذار حل شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: