• دوشنبه ١٨ ارديبهشت ١٤٠٢-٢١:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٥٦٥
با حضور پیرهادی رونمایی شد؛

طرح اتصال خروجی فاضلاب ایستگاه های مترو به شبکه فاضلاب شهری

طرح اتصال خروجی فاضلاب ایستگاه های مترو با اتصال خروجی فاضلاب واقع در ایستگاه مترو شهدای هفتم تیر به شبکه فاضلاب شهری کلید خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، طرح اتصال سیستم فاضلاب واقع در ایستگاه مترو هفتم تیر با حضور مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، مجید رستمی قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه, رحمتی رئیس اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران، و جمعی از معاونین و مدیران ارشد رونمایی شد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: این کار بزرگی است که در شرکت بهره برداری مترو انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به مسائل زیست محیطی بیشتر در حد شعار مانده افزود: شرکت بهره برداری مترو با انجام این کار نشان داد که برای موضوعات زیست محیطی اهمیت ویژه قائل است.

پیرهادی با بیان اینکه خوشحالم موضوع جمع آوری فاضلاب در شهر زیر زمینی بلاخره بعد از چند دهه آغاز شد، گفت: بودجه ۱۴۰۲ محیط زیستی ترین بودجه شهرداری تهران است و برای بسیاری از مناطق نیز بودجه در نظر گرفته ایم.

پیرهادی تأکید کرد: در تلاش هستیم تصفیه خانه ای در منطقه 19 در دو فاز که فاز نخست آن به زودی به بهره برداری میرسد که مشکل ده ها هزار نفر از شهروندان را مرتفع خواهد کرد.

پیرهادی با بیان اینکه بازچرخانی آب اولین الزام شهرداری در این دوره است افزود: در شهرداری اولین طرح جامع فضای سبز شهر را تدوین می کنیم.

پیرهادی تصریح کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و در تلاش هستیم تا‌ در بخش های مختلف به خصوص محیط زیست که تاکنون مورد توجه نبوده نیز کارهایی مثل طرح جامع آب خام را پیگیری و تصویب کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران توجه به سلامت شهروندان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: بودجه محیط زیست و حمل و نقل عمومی بیش از ۵۰ درصد بودجه را به خود اختصاص داده چرا که تنها راه برون رفت از آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است.

پیرهادی از مسئولین مترو خواست, واحد محیط زیست را به صورت مستقل در شرکت بهره برداری احیا کنند تا اهمیت این موضوع به خوبی نمود پیدا کند.

همچنین مدیر پروژه آب و فاضلاب مترو در ابتدای جلسه ضمن تشکر از حمایت های ویژه پیرهادی در شورای شهر و مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گزارشی از روند اجرایی اتصال فاضلاب واقع در ایستگاه مترو شهدای هفتم تیر به سیستم فاضلاب شهری و تاثیر آن در کاهش آلودگی های زیست محیطی ارائه داد.

هدایتی فر در ادامه از تخصیص سرفصل بودجه به این پروژه خبر داد.

در ادامه قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: اتصال خروجی فاصلاب ایستگاه های مترو برای اولین بار در شهر زیر زمینی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مترو تهران و حومه با ۱۵۰ ایستگاه باید به یک شبکه گسترده متصل شود تا از مخاطرات زیست محیطی که به دلیل متصل نبودن خروجی فاضلاب همراه است بر طرف شود.

رستمی با بیان اینکه مترو به عنوان تنها وسیله حمل‌ونقل پاک درون‌شهری همیشه یک شرکت پیشرو در حفظ محیط زیست و هوای پاک است افزود: لازم است تا نسبت به سایر شاخص‌های محیط زیست نیز توجه بیشتری شود و اتصال خروجی فاضلاب ایستگاه ها اقدام دیگری است که در حوزه محیط زیست انجام شده است.

 قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از زحمات رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، مدیر ارشد خط و از تمامی همکارانی که برای راه‌اندازی سیستم فاضلاب تلاش کردند قدردانی کرد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران از نگاه مدبرانه و دلسوزانه دکتر پیرهادی قدردانی کرد و گفت: مترو از منظر حمل و نقل عمومی جذاب ترین، سریع ترین و پاک ترین وسیله است.

رحمتی افزود: مترو تهران با توجه به حجم مسافرانی که به صورت روزانه از آن استفاده می کنند, می تو‌اند مرکز آموزشی باشد تا سبک زندگی شهروندان اصلاح شود.

وی تصریح کرد: موضوعات محیط زیست مطالبه ای مردمی است که باید به آن بیشتر توجه کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: