• پنج شنبه ١٤ ارديبهشت ١٤٠٢-١٦:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٥٢٤
شمس‌احسان در مراسم زنگ تحرک منطقه 8؛

ورزش همگانی یکی از متغیرهای ارتقا سلامت جسمی و روانی جامعه/ نقش مهم مراکز فراموز در آگاه¬سازی خانواده‌ها

«زهرا شمس‌احسان» عضو شواری اسلامی شهر تهران همزمان با هفته سلامت با حضور در منطقه هشت زنگ تحرک ایستگاه‌های ورزشی شهروندی در بوستان‌های منتخب را به صدا درآورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس احسان در این برنامه با تاکید بر اینکه نهادینه کردن ورزش همگانی در جامعه بیانگر توسعه پایدار کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است، اظهار داشت: یکی از متغیرهای مهم در ارتقای سلامت جسمی و روانی جامعه، ترویج و اعتلای ورزش همگانی به عنوان عامل فزاینده‌ی نشاط و سلامت اجتماعی است.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید توجه داشت که ورزش همگانی به عنوان توصیف گسترده‌ای از سیاست‌های مورد قبول دولت به منظور شرکت فعال جامعه در فعالیت‌های ورزشی، باید در سیاست‌های کلان کشور مطرح شود و نسبت به توسعه و پیشرفت آن به مثابه یک مسئله درهم تنیده تدبیر شود. 

شمس‌احسان با بیان اینکه ارتقا ورزش همگانی فقط با اتکا به نقش دولت کافی نیست، خاطرنشان کرد: مشارکت سازمان‌های غیردولتی مثل سمن‌های حوزه ورزش، انجمن ورزش‌های ملی، سازمان‌های منطقه‌ای و تمام زیر ساخت‌های جامعه ضروری است.

در ادامه برنامه‌های هفته سلامت رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از مرکز فراموز منطقه ۸ بازدید کرد.

شمس احسان در این بازدید با اشاره به اهمیت مراکز فرآموز به عنوان زیرساخت هایی ویژه برای سلامت روحی کودکان هستند، گفت: فعالیت این مراکز می بایست با توجه به نیازهای روز جامعه باشد و اقدامات متنوعی را برای استقبال و استفاده هرچه بیشتر شهروندان دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید بر نیاز خانواده ها به ویژه خانواده های نوپا و جوان به آموزش‌های کودکی و حتی دوران بارداری اضافه کرد: مراکز فرآموز می توانند با آموزش والدین، نقش مهمی در آماده سازی و آگاه سازی خانواده ها ایفا کنند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به اهمیت ارائه خدمات و مداخلات مختصر به کودکان در این مراکز گفت: در این راستا باید با نظام سلامت، آموزش و پرورش و سایر نهادهای دولتی و مردمی بیشترین هم افزایی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهرداری تهران باید هرچه سریع‌تر تمامی مراکز فرآموز را فعال سازی کند و مطابق برنامه پنجم شهرداری تهران، اقدام به جانمایی و راه اندازی مراکز جدید کند.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور فاطمه تنهایی شهردار منطقه 8 و حسین اجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: