• يکشنبه ٢٠ آذر ١٤٠١-١٢:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٧١٧
پیرهادی پیشنهاد داد؛6-113

ساخت و ساز غیرقانونی در کوهستان های تهران تعیین تکلیف شود/ ایجاد منطقه گردشگری کوهستان های تهران

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با اشاره به ایجاد منطقه گردشگری کوهستان در شهر تهران بر توجه به موضوعات ایمنی و نجات، تعیین تکلیف ساختمان ها و رستوران ها و توجه به حفظ گونه های جانوری در کوهستان های تهران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یازدهم دسامبر مصادف با بیست آذر ماه و روز بین المللی کوهستان و کوهنوردی است، گفت: این روز در سال ۲۰۰۳ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تشویق و توسعه پایدار در کوهها نامگذاری شد.
پیرهادی افزود: شهر تهران هم به دلیل وجود کوه های برافراشته زیبایی و ظرافت ویژه‌ای را برای شهر تهران به وجود آورده و در هر ماه در فصول مناسب، انبوه جمعیت از این ظرفیت گردشگری ورزشی استفاده می کنند.
وی ادامه داد: این ورزش جزو ورزشهای نسبتاً کم هزینه برای گروه‌های مختلف سنی و خانواده ها می باشد، زمانی که انسان پا در عرصه طبیعت کوهها می گذارد حال دلش خوب می‌شود و این به خاطر انرژی مثبتی است که در دل کوه ها وجود دارد.
پیرهادی با بیان اینکه از شهرداری تهران می خواهم نسبت به موارد ذیل توجه کند، گفت: ایجاد منطقه گردشگری کوهستان های تهران که در گذشته مرکز مطالعات شهرداری تهران مطالعاتی در این خصوص داشته است، از جمله این موارد است.
وی افزود: توجه بیشتر به موضوع ایمنی و امداد نجات، البته جا دارد از حوزه آتش نشانی و در عمل تشکر کنم اما ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز جهت امدادگران و آتش نشان ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: توجه به ساخت و سازهای غیر قانونی و تعیین تکلیف ساختمان‌ها و برخی رستوران های غیرقانونی نیز باید از سوی شهرداری مورد توجه قرار گیرد.
پیرهادی افزود: توجه ویژه به محیط زیست و حفظ محیط کوهستان، گونه های گیاهی آن و حفظ و حفاظت از گونه‌های جانوری آن باید مورد توجه قرار گیرد.
وی، آموزش های شهروندی و ورزشی به شهروندان و تشویق مردم به استفاده مناسب از این ظرفیت خدادادی را از دیگر مواردی دانست که شهرداری باید به آن توجه کند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: