• يکشنبه ١٥ آبان ١٤٠١-١٤:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٤٨٥
معدنی پور خبر داد؛ 8-103

نامگذاری بوستانی به نام «شهربانو رضایی» مادر سه شهید/ تغییر نام خیابان تنگستان یکم به نام دکتر «ضیاالدین یزدیان»

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از نامگذاری 13 معبر و دو بوستان به نام شهدای والامقام، مادر سه شهید و یکی از اساتید برجسته چشم پزشکی ایران خبر داد.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در توضیح «پانزدهمين صورتجلسه كميسيون نامگذاری و تغيير نام اماكن و معابر عمومی شهر تهران» بیان داشت: در تاریخ 19 مهر 1401 پانزدهمین جلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران برگزار شد که 13 معبر و دو بوستان در این کمیسیون نامگذاری پیشنهاد شد.
وی ادامه داد: کوچه شفقی واقع در منطقه یک واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، خیابان شهید موسیوند به نام شهید محمدرضا علیزاده حیدری بنا به درخواست مادر شهید که محل زندگی خانواده این شهید بزرگوار است پیشنهاد شد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: خیابان تنگستان یکم واقع در منطقه یک خیابان پاسداران خیابان تنگستان یکم به نام استاد دکتر ضیاالدین یزدیان رئیس و دبیر انجمن چشم پزشکی ایران بنا به درخواست انجمن چشم پزشکی پیشنهاد شده است.
معدنی پور گفت: بوستان جدید التاسیس در منطقه 8 واقع در میدان سبلان خیابان جانبازان خیابان شهید حیدری جنب مسجد صاحب الزمان به نام شهید احمد خرمی شاد بنا به درخواست خانواده شهید پیشنهاد شده است.
رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران بیان داشت: کوچه لاله واقع در منطقه 10 خیابان قزوین خیابان سبحانی به نام شهید ابراهیم امیدی به درخواست خانواده پیشنهاد شده است.
وی گفت: کوچه شقایق که در منطقه 10 واقع در خیابان قزوین خیابان سبحانی خیابان جرجانی است بنا به درخواست حسینه حضرت ابوالفضل (ع) که در همین کوچه قرار دارد به نام شهدای حسینه حضرت ابولفضل (ع) نامگذاری می شود.
معدنی پور بیان داشت: کوچه میثم واقع در منطقه 11 خیابان شهید ولیعصر خیابان تشکری موحد به نام شهید ترور سید حامد طالبیان بنا به درخواست خانواده پیشنهاد شده است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کوچه بی نامی در منطقه 11 خیابان هلال احمر خیابان طالشی به نام شهید حسین ملایی بنا به درخواست خانواده پیشنهاد شد.
وی ادامه داد: در منطقه 13 خیابان 37/4  واقع در حد فاصل خیابان های چهارم و پنجم نیروی هوایی بنا به درخواست خانواده شهید به نام شهیده فرحناز چاوشی که از شهدای مدافع سلامت است پیشنهاد گردید.
معدنی پور گفت: خیابان هشت متری اول واقع در منطقه 13 خیابان دماوند حدفاصل خیابان غفاری و خیابان امیرچی بنا به درخواست خانواده به نام شهید علی عجبی نائینی پیشنهاد شده که ایشان از شهدای مدافع امنیت مرزی هستند.
رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران بیان داشت: کوچه بهروز واقع در منطقه 14 خیابان پیروزی حد فاصل خیابان شهیدان افراسیابی و پرستار بنا به درخواست خانواده به نام شهید مجتبی مشهدی تفرشی پیشنهاد شد.
معدنی پور ادامه داد: خیابان نصر ششم واقع در منطقه 15 بزرگراه شهید محلاتی خیابان شهید ده حقی خیابان شاهد به نام شهید سعید سیاح طاهری بنا به درخواست خانواده شهید پیشنهاد گردید.
وی خاطر نشان کرد: در منطقه 15 بوستان بی نامی است که بنا به درخواست منطقه 15 به نام شهربانو رضایی مادر سه شهید بزرگوار که اخیرا به رحمت خدا رفتند نامگذاری خواهد شد. این بوستان واقع در خیابان خاوران خیابان شهیدان سجادی جنب بارگاه سید ملک خاتون است.
رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران ادامه داد: در منطقه 17 کوچه 27 به نام شهید غلامرضا محب زندی با حفظ شماره پیشنهاد شده که این کوچه در خیابان امامی محرم حد فاصل نعیمی و قویدل واقع شده است.
وی گفت: کوچه دوم واقع در منطقه 17 به نام شهید عسگر رحیمی با حفظ شماره واقع در حد فاصل خیابان شیخ محمدی و خیابان شهید عسگر رحیمی پیشنهاد شده است.
معدنی پور در پایان گفت: بنا به درخواست خانواده کوچه 14 واقع در منطقه 17 به نام شهید حسین بختیاری پیشنهاد شد که این کوچه در حد فاصل خیابان شهیدان مقدم و خیابان شهید صبری واقع شده است.
گفتنی است پیشنهادات ارائه شده با اکثریت آرا به تصویب نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران رسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: