• سه شنبه ١٠ آبان ١٤٠١-١٥:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٤٦٦
ناصر امانی متذکر شد: 7-102

با چه مجوزی ساختمان‌های بلند مرتبه با نمای شیشه ای ساخته شدند؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساخت نمای ساختمان های بلند مرتبه با شیشه اظهار داشت: با توجه به شرایط نا‌ایمنی که در تهران داریم، اعم از احتمال زلزله و سیلابی شدن رودخانه‌ها و همچنین منع این شیوه با مصوبه ای که شورای شهر داشته است بنابراین چگونه مجوز چنین اقدام غیر قانونی چگونه صادر می شود.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی، عضو شورای شهر در جلسه امروز صحن طی تذکری گفت: نمای برج‌های بالای بیست طبقه را شیشه و سکوریت کرده‌اند. حتی بیمارستان‌هایی که ساختمان‌شان را توسعه داده‌اند مثل حاشیه بزرگراه شهید چمران و توسعه غربی بیمارستان امام خمینی. در حاشیه حکیم هم اخیراً ساختمان بلندی ساخته‌اند که هنوز کامل نشده است.
او با اشاره به مصوبه دوره چهارم شورای شهر تهران گفت: با توجه به شرایط نا‌ایمنی که در تهران داریم، اعم از احتمال زلزله و سیلابی شدن رودخانه‌ها، اگر خدایی نکرده حادثه‌ای در این ساختمان‌ها رخ دهد، غیر قابل جبران خواهد بود. اگر آن میزان از شیشه در سطح بزرگراه‌ها با هر حادثه‌ای، طبیعی یا غیر طبیعی پخش شود حتماً به اندازه یک زلزله برای مردم تهران خسارت و تلفات به همراه خواهد داشت. بنده می‌خواهم بدانم این ساخت و سازها مجوز شهرداری دارند؟ یا ندارند. اگر دارند، چرا شهرداری مجوز داده است؟ بر اساس کدام مصوبه؟ 
امانی خطاب به چمران گفت: این موضوع را کمیسیون شهرسازی پیگیری و بررسی کند که واقعاً بر مبنای اصول و مبانی شهرسازی و ساخت بلند مرتبه‌ها، این ساخت و سازها شکل گرفته؟ این تذکر هشدار و اعلام خطر است.
چرا شهرداری تهران به تذکرات اعضا پاسخ نمی‌دهد؟ 
او همچنین با اشاره به تذکراتی که به شهرداری تهران داده است، تاکید کرد: علی الرغم پیگیری‌های متعددی که با امضای رییس و نائب رییس شورا برای شهرداری رفته است، یا تذکرات در سیستم اداری گم شده‌اند یا هر دلیل دیگری که وجود دارد، پاسخ تذکر‌ها نیامده است. بعضی از این تذکرها واقعاً برای ما و افکار عمومی مهم هستند، مانند سامانه شفافیت و اینکه قرار بود همه اطلاعات عمومی قابل انتشار در شهر تهران را در این سامانه بارگذاری کنیم. 
این عضو شورا گفت: تذکری هم بعد از فرمایش‌ حضرت آقا به شهرداری دادم در مورد مکان‌هایی که در سال جاری با پیشنهاد شهرداری و تصمیم ما قرار شد به نهضت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی اختصاص داده شود. بعد از فرمایش های حضرت آقا من به شهرداری تذکر دادم ما این بودجه را به محلات کم برخوردار تهران اختصاص بدهیم که پاسخ این هم نیامده است. فقط این دو را به عنوان نمونه ذکر کردم اگرنه چندین مورد دیگر هم هست.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: