• يکشنبه ١٩ فروردين ١٤٠٣-١٦:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٤٠
امانی مطرح کرد: 13-225

جای خالی مطالعات در طرح جدید جمع‌آوری پسماند تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، از برنامه ریزی و اجرای بدون پشتوانه کارشناسی و مطالعاتی طرح جمع‌آوری پسماند تهران، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر و در جریان بررسی گزارش عملکرد سازمان مدیریت پسماند، گفت: وقتی قرار است طرحی نوعی در شهر بیندازیم پشتوانه‌های علمی و مطالعاتی آن مهم است، من جای مطالعه را در طرح جدید خالی می‌بینم. در اطراف حرم امام رضا (ع) با آن همه زائر شما یک زباله نمی‌بینید، شهرداری مشهد از چه مکانیزمی استفاده می‌کند که انقدر شهر تمییز است؟ ما یکبار مدیران شهری را به مشهد بردیم تا از تجربیات آن استفاده کنند، لازم نیست ما سراغ شهرهای خارجی برویم، نمونه‌های خوبی در داخل داریم.
او درباره مشارکت مردم گفت: مشارکت مردم فقط از طریق منتفع شدن مردم از سود تفکیک زباله میسر خواهد شد. از طریق طرح نومان و اپلیکیشن شهرزاد این موضوع را داریم. اما از ۱۷۰ هزار پلاک در منطقه ۸، ۷۰۰ نفر عضو شدند و در تهران فقط ۱۰ هزار نفر عضو شدند که باید مشخص شود چگونه تبلیغ می‌شود. به اضافه اینکه در طرح جدید جمع‌آوری پسماند گفته می‌شود الزامی درباره تعداد نیرو وجود ندارد، می‌خواهی ۱ نیرو بیاور یا ۱۰۰ نیرو. من در ناحیه این موضوع را بررسی کردم که سبب عدم توجه به نظافت معابر و کوچه‌های فرعی شده است. محدود کردن تعداد پیمانکار و گسترده شدن جغرافیای حضورشان ضمن اینکه محاسنی دارد معایبی هم دارد و  قدرت مانور شهرداری در زمان بحران تقلیل می‌دهد.  مناطق و نواحی شهرداری را از مهم‌ترین مسوولیت‌شان که نظافت شهر است، سلب مسوولیت کرده است. آیا اعمال نظر ۲۵ درصدی مناطق نظارت کافی را برای‌شان فراهم می‌کند؟ آیا حقیقت دارد که تنها یک پیمانکار در تهران فعال است و مابقی پیمانکاران زیر مجموعه او هستند؟
 
کد خبر: 13-225

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: