• سه شنبه ١٠ آبان ١٤٠١-١١:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٤٦١
مهدی پیرهادی مطرح کرد:2-102

تقدیر از راه اندازی مدیریت یکپارچه پسماند شهری در تهران/ گزارش پایش عملکرد برنامه پنج ساله سوم در شورا ارائه نشده است

پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا اظهار داشت: در حالی که وارد برنامه چهار ساله توسعه شهر تهران می شویم اما هنوز گزارش پایش عملکرد برنامه پنج ساله سوم در شورای شهر ارائه نشده است که در این خصوص به شهرداری تهران تذکر می دهم.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در یکصدو دومین جلسه شورا تذکراتی را ارایه کرد.
وی در ابتدا از مجموعه خدمات شهری شهرداری تهران به دلیل ایجاد مجموعه mrf تقدیر کرد و گفت: این اقدام خوبی بود و در ۸ محدوده در شهر تهران برنامه ریزی شده است.
پیرهادی با اشاره به نکات برجسته راه اندازی mrf ها گفت: زباله های شهر تهران پس از تکمیل mrf ها دیگر به جنوب تهران فرستاده نمی‌شود و همچنین شیرابه زباله ها تصفیه می شود و سازمان محیط زیست نیز بر تصفیه شیرابه ها باید نظارت داشته باشد.
به گفته پیرهادی، فشرده سازی پسماند که موجب می شد زباله های با ارزش دچار افت کیفیت شود در این مجموعه ها از بین نمی رود و پسماند خشک به ویژه کاغذ و مقوا کیفیتشان را  حفظ خواهد کرد و کمپوست بهتری تولید خواهد شد.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هزینه‌هایی که جمع آوری پسماند به شهر تهران تحمیل می‌کرد، گفت: با راه‌اندازی mrf ها، هزینه‌هایی که برای این موضوع به شهر تحمیل می‌شود کاهش می‌یابد و همچنین شاهد کاهش تردد وسیله نقلیه برای حمل پسماند و کاهش آلایندگی توسط این خودروها خواهیم بود.
پیرهادی همچنین تجمیع زباله ها و دفع آنها را دارای تبعات زیست محیطی دانست و گفت: به سبب تجهیزاتی که در mrfها به صورت مکانیکی وجود دارد نیازی به تجمیع زباله نیست و دفع زباله ها به حداقل می رسد  و این یکی از اتفاقات خوب ایجاد این مجموعه ها است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با ارایه تذکری اظهار داشت: چهارمین برنامه چهار ساله شهر تهران به زودی از سوی شهرداری به شورای شهر می رسد و تذکر می‌دهم که برنامه چهارساله نباید با اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ و بودجه سال ۱۴۰۲ همزمان در اختیار شورا قرار گیرد.
وی ادامه داد: این برنامه ها موجب می‌شود کارشناسان کمیسیون ها نتوانند به طور دقیق برنامه ها را بررسی کنند.
پیرهادی همچنین با ارایه تذکر دیگری اظهار داشت: در حالی که وارد برنامه چهار ساله توسعه شهر تهران می شویم اما هنوز گزارش پایش عملکرد برنامه پنج ساله سوم در شورای شهر ارائه نشده است که در این خصوص به شهرداری تهران تذکر می دهم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: