• سه شنبه ٣ آبان ١٤٠١-١٤:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٤١٩
پیرهادی مطرح کرد: 7-100

اگر باران نیاید؛ تهران تنها ۱۰۰ روز آب دارد / تشکر از آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نسبت به بحران کم آبی و ضرورت مصرف بهینه آب در تهران، هشدار داد و گفت: متاسفانه بر اساس گزارش مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران، اگر باران نیاید و ورودی سدها کاهش داشته باشد و از آبهای زیر زمینی استفاده نشود، ۱۰۰ روز بیشتر تهران آب ندارد و این هشداری برای شهر تهران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی پیرهادی روز سه شنبه در جریان یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: میزان آب ۵ سد اطراف تهران بسیار پایین است و به گفته مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب اگر باران نیاید  با توجه به شرایط فعلی، تهران ۱۰۰ روز بیشتر آب ندارد.
وی با بیان اینکه واقعیت ها را باید به مردم گفت، اظهار داشت: در سد های اطراف تهران آب وجود ندارد و باید گفت آب نیست.
پیرهادی با بیان اینکه اکنون که در فصل پاییز و زمستان دچار کمبود آب هستیم باید برای فصل تابستان و سال‌های بعد چاره اندیشی کنیم، یادآور شد: چون واقعیت ها را به مردم نمی گوییم، مردم حساسیت موضوع را احساس نمی کنند.
وی تاکید کرد: بسیاری از مجموعه‌های دولتی و نهادهای عمومی از جمله شهرداری باید برای مصرف بهینه آب و برق اقدامات لازم را انجام داده و مبحث ۱۶ و ۱۹ ساختمان را اجرا کنند.
پیرهادی با بیان اینکه این موضوع را با استاندار تهران نیز مطرح کرده‌ام، اظهار داشت: ابتدا مجموعه‌های دولتی و نهادهای عمومی باید مبحث ۱۶ و ۱۹ را اجرایی و تعیین تکلیف کنند تا پس از آنها از شهروندان بخواهیم این مباحث را اجرایی کنند.
 
تهران گنجایش سکونت‌پذیری جدید را ندارد
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با ارایه تذکر دیگری در خصوص بحث سکونت پذیری شهر تهران گفت: از دولتمردان می خواهم نسبت به سکونت پذیری شهر تهران تجدیدنظر کنند چراکه تهران بیش از ۱۰ میلیون نفر گنجایش ندارد.
وی گفت: در شهر پرند حتی با گذر از ۴۰۰ متر به آب نمیرسیم؛ پرند ظرفیت گنجایش بیشتر و آب و برق هم ندارد.
پیرهادی با بیان اینکه مدیرعامل آب و فاضلاب بارها طی نامه های مختلف اعلام کرده است که شهر پرند ظرفیت ندارد، گفت: بر اساس اعلام مجموعه آب و فاضلاب، شهر پرند براي سكونت پذيری بیشتر آب و زیرساخت ندارد .
 
تقدیر از تصویب آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی
پیرهادی همچنین از تصویب آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی توسط دولت تقدیر کرد و اظهار داشت: تصویب این آیین‌نامه اتفاق خوبی در حوزه محیط زیست بوده است.
وی تاکید کرد که نخستین بار است که قانون جامعی در بحث محیط زیست تصویب شده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: